Visar inlägg med etikett In the Dark. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett In the Dark. Visa alla inlägg

torsdag 28 mars 2019

I mörkret av Cara Hunter


Originaltitel: In the Dark
Sidor: 366 (Inbunden)
Serie: Adam Fawley (del 2)
Recensionsexemplar: Från Louise Bäckelin förlag, tusen tack! 
"Vet du vad grannarna gömmer i sin källare?
En kvinna och ett barn hittas, svårt medtagna men vid liv, inspärrade i en källare. Ingen vet vilka de är och den förvirrade, äldre mannen som äger huset säger att han aldrig har sett dem. Grannarna är chockade hur har detta kunnat hända på deras lugna gata? 
Kriminalkommissarie Adam Fawley gör ett genombrott i utredningen när det uppdagas att en annan ung kvinna och ett barn försvann i samma område för flera år sedan. Men inget är vad det först ser ut att vara och Fawleys eget förflutna gör sig påmint i jakten på en samvetslös förövare."
Det känns som att jag inte har läst så många deckare den senaste tiden. Jag vet inte riktigt varför men det har bara inte blivit så. Jag har kanske inte hittat så många som fångat min nyfikenhet tillräckligt mycket? Men när I mörkret dök upp som en överraskning i brevlådan kände jag det där deckarsuget vakna igen. För det här lät som en spännande bok.

Det är det verkligen också. Herregud vilken bergochdalbana det har varit att läsa den! Jag har blivit lurad så många gånger och den tog vändningar jag aldrig hade kunnat förutse. När jag hade trettio minuters lunch på jobbet en dag hann jag nästan läsa ut det lilla jag hade kvar av den. Det var plågsamt att behöva lägga undan den och vänta några timmar till innan jag kunde få reda på hur det skulle sluta!

Jag kan verkligen rekommendera den om ni söker något spännande! Den första boken i serien om Adam Fawley heter Hemmets trygga vrå. Man behöver absolut inte ha läst den för att kunna läsa den här. Jag har inte gjort det, men nu är jag riktigt sugen på att ta mig an den också.