Visar inlägg med etikett bokrea2016. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett bokrea2016. Visa alla inlägg

tisdag 15 mars 2016

En liten bookhaul

Det har dykt upp några fina recensionsexemplar och lite annat här hemma, så jag tänkte visa upp dem!



  • Room av Emma Donoghue (recensionsexemplar från Lind&CO)
  • Hallahem - Sveket vid sjön av Susan Trydal & Daniel Åhlin (recensionsexemplar från författarna.)
  • H som i hök av Helen Macdonald (Läsex jag lånat hem från jobbet)
 
Sen var jag svag och köpte två böcker till på rean..ni vet hur det är. De bara sitter där och skriker på en, till slut måste man köpa dem!
  • Agnes Cecilia - En sällsam historia av Maria Gripe
  • Den stumma flickan av Hjorth & Rosenfeldt
Så, som att jag var utan böcker tidigare liksom...Men men, jag har i alla fall att göra om en plötslig snöstorm slår till! 

tisdag 1 mars 2016

Book haul: bokrean!


Nu är äntligen alla reaböcker här!...plus några som inte var planerade, host host.
Orkar ni ta er igenom videon så är böckerna jag köpt:

  • Unga kvinnor av Louisa May Alcott
  • Mirakelverkstaden av Valérie Tong Cuong
  • Dödssynden av Harper Lee
  • Tänk om... av Randall Munroe
  • Karthago av Joyce Carol Oates
  • Tyst: de introvertas betydelse i ett samhälle där alla hörs och syns av Susan Cain
  • Blond av Joyce Carol Oates
  • Mitt liv & jag av Cecelia Ahern
  • Dagboken från i morgon av Cecelia Ahern
  • Mardrömmar bok 1 & 2 av Stephen King
  • Vargen: den jagade jägaren av Henrik Ekman
Jag är supernöjd med mina reafynd! Nu ska här läsas! 

onsdag 24 februari 2016

Då var bokrean igång på riktigt!


Så här förväntar jag mig att alla sitter med sina nya böcker i slutet av dagen!
Själv jobbar jag idag så jag får uppleva det hela från andra sidan kassan. Men det ska bli kul!

Dock har jag ju självklart mina inköpsplaner. Tillsammans med den bok jag förhandsbokat från adlibris borde min hög totalt sluta på 8 böcker. Inte så farligt ändå om jag lyckas hålla det. Det kommer dyka upp en bookhaul när jag gjort mitt shoppande.

Har ni varit ute i bokaffärerna och kikat ännu, eller är ni på väg? Eller är det kanske mest online-shopping?
Hur som helst hoppas jag ni har en fin dag!

måndag 15 februari 2016

En förhandsbokning

Alltså..jag vet inte vad det är med mig. Jag har kollat igenom internetbokhandlarnas bokrea nu. Och resultatet? En bok. En enda bok! Alltså, det är ju egentligen bra och jag kommer ju köpa en del från jobbet, men ändå. Det känns konstigt!

Den bok jag har förhandsbokat är Vargen: den jagade jägaren av Henrik Ekman.


Tack vare Bokhyllan fick jag reda på att den fanns på rean och jag har haft den på min önskelista några år så det passade perfekt.