- Room av Emma Donoghue (recensionsexemplar från Lind&CO)
- Hallahem - Sveket vid sjön av Susan Trydal & Daniel Åhlin (recensionsexemplar från författarna.)
- H som i hök av Helen Macdonald (Läsex jag lånat hem från jobbet)
Sen var jag svag och köpte två böcker till på rean..ni vet hur det är. De bara sitter där och skriker på en, till slut måste man köpa dem!
- Agnes Cecilia - En sällsam historia av Maria Gripe
- Den stumma flickan av Hjorth & Rosenfeldt
Så, som att jag var utan böcker tidigare liksom...Men men, jag har i alla fall att göra om en plötslig snöstorm slår till!

