Visar inlägg med etikett Flickan som ville rädda böckerna. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Flickan som ville rädda böckerna. Visa alla inlägg

måndag 14 januari 2019

Flickan som ville rädda böckerna av Klaus Hagerup & Lisa Aisato


Originaltitel: Jenta som ville redde bøkene
Sidor: 70 (Inbunden)
Ålder: 6-9
"En magisk berättelse om att älska böcker och de som bor i böckerna.
Vet du vad som händer med böckerna på biblioteket som ingen lånar? Det vet inte Anna heller. Men när hon får veta det finns det ingen väg tillbaka. Hon måste rädda böckerna!"
Vilken underbar bok! Jag önskade mig den i julklapp och är så glad att jag fick den! Det är en varm och fin berättelse om Anna som älskar att läsa. Hon vill så gärna lyckas rädda alla böcker som inte blir utlånad på biblioteket, men det är svårt för det är många.

Men så hittar hon en som är alldeles speciell. Den heter Den förhäxade skogen, och Anna blir verkligen förtrollad av den. Men så kommer slutet och det verkar som att det saknas en sida. Hon måste lista ut vem författaren är så hon kan få veta hur det går! Och till slut är det inte bara Anna som letar, det är hela samhället, alla vill veta hur sagan ska sluta.

Förutom en väldigt charmig och härlig berättelse har den här boken otroligt vackra illustrationer. Jag har bläddrat igenom den flera gånger och bara tittat på bilderna. Flera skulle jag lätt kunna ha inramade här hemma.



De här bilderna är några favoriter, men det går inte att göra dem rättvisa på foto så här. Skaffa boken, läs och njut av både sagan och de magiska illustrationerna! Det spelar ingen roll vilken ålder du har, älskar du böcker kommer du älska den här.