tisdag 9 januari 2018

Veckans topplista


Förra veckan hoppade jag över topplistan men nu är det dags igen! Den här veckan vill Johanna att vi ska prata om de senaste böckerna vi köpt/fått/lånat hem. Här kommer fem av mina senaste:


Min snälla hund gav mig den här nya illustrerade utgåvan av Harry Potter i julklapp. 


Det här är också en julklappsbok som jag fick av min pappa, styvmamma och lillebror! They know me so well!


Den här vackra boken köpte jag hem själv från jobbet. Ser fram emot den!


Nelly sålde lite böcker och då passade jag på att köpa den här som jag har varit nyfiken på länge!


Och sista boken den här veckan är en jag lånat av syrran! 

36 kommentarer:

  1. Det var ingen dålig hund som ger så bra julklappar! :D

    SvaraRadera
  2. De illustrerade HP-böckerna verkar så fina!

    SvaraRadera
  3. Nice hund verkligen. Men okända titlar för mig.

    SvaraRadera
  4. Spännande! Kul att se att din blogg fortfarande är igång och är lika fin som alltid <3

    SvaraRadera
  5. De utvalda/Tankeläsaren är den enda jag läst av böckerna på din lista.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska bli spännande att läsa den :)

      Radera
  6. Vilken snäll hund. Min gav mig ingen julklapp ;)
    Jag har faktiskt inte läst en enda Harry Potter-bok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han är väldigt snäll ;P Jag har läst den vanliga svenska versionen, men ska läsa om de här illustrerade :D

      Radera
  7. Det finns alltså hundar som ger bort böcker. En sån hund vill jag också ha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är väldigt bra med en sån hund!

      Radera
  8. Bra när man kan låna av sin syster

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är det! :) Hon har också väldigt mycket böcker så kan hitta mycket roligt där :)

      Radera
  9. Böcker jag blir riktigt nyfiken på. Kul!

    SvaraRadera
  10. Så snäll hund!! Mina ger mig minsann inga böcker!!

    SvaraRadera
  11. Hemsökta Umeå lät ju riktigt spännande, och Kings bok ska jag självklart läsa! Duktig hund du har, mina två fick jag minsann inga julklappar av... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha du får prata med dem inför nästa jul ;P

      Radera
  12. Vilken fantastisk hund, en som ger klappar :) Sleeping beauties vill jag ju ha, men jag vill ha den på svenska :)

    SvaraRadera
  13. Inte dumt med en sån hund ;) Kingboken blir jag väldigt nyfiken på!

    SvaraRadera
  14. Svar
    1. Ja jag har en väldig tur som har honom! :D

      Radera
  15. Harry Potter och Stephen King känner jag till, men det andra var nytt. vill gärna ha en boksynt hund också

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nitro kanske får börja lära andra hundar hur man gör!

      Radera
  16. Den illustrerade utgåvan är verkligen fin. Kan rekommendera denna boken, tror du skulle gilla den: https://www.adlibris.com/se/bok/art-of-harry-potter---the-definitive-art-collection-of-the-magical-film-fra-9781785657399

    SvaraRadera
  17. Kan din hund komma och träna upp min kanin? 😊 De utvalda gillade jag väldigt mycket, hoppas du gör det också.

    SvaraRadera