fredag 5 januari 2018

Januari TBR


18 kommentarer:

  1. Hemsökta Umeå låter intressant. Kanske trevligt att läsa om spöklika platser i min gamla barndomsstad :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har börjat lite i den och det är lovande hittills :)

      Radera
  2. Så härligt med en video när man känner sig lite krasslig. Och flera böcker som verkar lovande. "Dit du inte får gå", "De Utvalda", "Den Som Söker" och "De Andra" verkar intressanta! :D Ha det bra så länge och hälsa Nitro att jag alltid uppskattar hans kommentarer. ;) Själv ska jag börja läsa Sagan om Isfolket!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh Sagan om Isfolket! Älskar den serien! Är det första gången du läser den? :) Krya på dig! <3

      Radera
    2. Tack så mycket! :D Ja det är första gången jag läser den, har varit nyfiken på den sen jag hörde om den (på din sida faktiskt) ;) En granne till mig hade fått tag på hela serien på loppis, jättefina inbundna. Jag får dem alltefter hon läst dem så jag har de 15 första. Jag har redan läst hälften av första boken! :D

      Radera
    3. Åh lite avundsjuk på att du får läsa dem första gången :D Det är som sagt inte storslagen litteratur men jag älskar dem verkligen! :)

      Radera
    4. Ja jag gillar den verkligen än så länge, det är lätt att sugas in i den. Så jag ser redan fram emot nästa bok! :)

      Radera
  3. Så många bra böcker, verkar det som. Dit du inte får gå vill jag läsa. Och gärna Emma, igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ser verkligen fram emot Dit du inte får gå eftersom jag hört så mycket bra om den :)

      Radera
  4. Nu har jag valt ut sex klassiker som jag ska försöka läsa en i månaden av under första halvåret!

    https://skrivrobert.blogspot.se/2018/01/en-klassikerutmaning.html

    SvaraRadera
  5. Interessant leseliste, her var det mange bøker jeg ikke hadde hørt om (sikkert fordi jeg generelt sett ikke er så oppdatert på svenske bøker om de ikke er skrevet av Fredrik Backman) og mye som hørtes ut som spennende lesning. Selv skal jeg jobbe meg gjennom mye ulest jeg har i hyllene mine for tiden før jeg i slutten av januar skal dra på biblioteket og låne i vei :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du tycker om Backman! :) Jag har också mycket oläst i hyllorna som behöver läsas :P

      Radera
  6. Min första kommentar på en bokblogg !! Du inspirerade mig till att läsa klassiker verkligen. Sträckläste Emma 600 sidor på 4 dagar men kunde inte sluta. Att uppvakta någon på Jane Austens tid var verkligen krångligt. Roligt att läsa Mrs Bates svada hahha. Vilken blir din nästa klassiker? Jag vill hänga på :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att höra! :D Och vad kul att du gillade Emma så mycket! Jag har inte hunnit börja på den än men snart så! Har inte valt vilken av de andra klassikerna jag ska läsa i februari än :)

      Radera