onsdag 31 augusti 2016

The Name of the Star


Originaltitel: The Name of the Star
Sidor: 352 (Storpocket)
Serie: Shades of London (del 1) 
"Louisiana teenager Rory Deveaux flies to London for the start of a new life at boarding school. But her arrival is overshadowed by a sudden outbreak of brutal murders, gruesome crimes mimicking the horrific work of Jack the Ripper. 
Rippermania grabs hold of London, and the police are stumped with few leads and no witnesses. Except one. Rory has seen their prime suspect on the school grounds. But her friend Jazza didn't see anyone.
So why could only Rory see him? And what is he planning to do next?"
Jag köpte den här boken från någon bokbloggare för några år sedan (minns tyvärr inte vem), efter det läste jag någon recension om att den skulle vara dålig och då har den fått stå och vänta ett bra tag i bokhyllan. Men nu, efter alla böcker om psykisk ohälsa ville jag ha något lättläst och spännande. Då högg jag tag i den här, jag menar, Jack the Ripper och något av en spökhistoria, det är svårt att stå emot hur länge som helst.

Och jag tycker faktiskt väldigt mycket om den. Den är både spännande och rolig. Flera gånger satt jag till och med och fnissade högt för mig själv och andra kunde jag inte sluta läsa för att jag var så spänd på vad som skulle hända. Den passar dessutom extra bra nu när hösten smyger sig på och det blir mörkare på kvällarna. Lägg till lite regn, en kopp te och jag hade absolut ingenting att klaga på under mina lässtunder.

Den gav mig alltså precis vad jag behövde, spänning, humor och något där sidorna flög fram. Jag kommer nog försöka läsa de andra delarna i serien någon gång i framtiden!

2 kommentarer:

  1. Låter inte dumt alls faktiskt, får se om jag skaffar den här.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev verkligen glatt överraskad :)

      Radera