torsdag 1 september 2016

TBR-tagg

Jag blev taggad av En blogg för bokugglor att göra den här taggen som handlar om böcker man har kvar att läsa i bokhyllan! I mitt fall är det ju ganska många...


1. Vilken bok har du inte kunnat avsluta?
Sista boken jag inte avslutade var STHLM Delete av Jens Lapidus, jag kom inte överens med språket. Jag har den inte ens kvar hemma, tror mamma övertog den faktiskt.

2. Vilken bok har du inte läst än för att du inte har haft tid? 
Haha...alla runt 200 olästa böcker i min bokhylla.

3. Vilken bok har du inte läst än för att det är fortsättningen på en serie? 
De första tolv av Justin Cronin till exempel. Eller Rovdjurens tid av Alex Scarrow. Men jag ser fram emot båda två!

4. Vilken bok har du inte läst än eftersom den är helt ny?
Harry Potter and the Cursed Child. Ja, jag skaffade den till slut men jag har inte påbörjat den än.

5. Vilken bok har du inte läst än eftersom du har läst en bok av samma författare och den tyckte du inte om?
Hm...Nej jag kan inte komma på en här faktiskt.

6. Vilken bok har du inte läst än för att du inte riktigt känner för det? 
En engelsman i Paris av Nicolas Barreau, har inte känt suget efter den riktigt än. Senaste året har varit så upp och ner med kärlek så det är nog därför den fått vänta, jag har varit mer inne på mörka saker!

7. Vilken bok har du inte läst än eftersom den är gigantisk? 
Blonde av Joyce Carol Oates. Jag vill läsa den! Tycker mycket om Oates böcker och en annan tegelsten av henne, Älskade syster, var en av de jag gillade allra bäst. Så den här är säkert bra, jag ska bara komma igång.

8. Vilken bok har du inte läst än för att omslaget lockade och sedan visade det sig att den inte hade så bra recensioner? 
Jag köper ju inte böcker på grund av omslaget så det är svårt att svara på. Nej jag kan inte komma på någon här heller faktiskt.

9. Vilken bok avskräcker dig mest från din olästa hög? 
Haha först trodde jag att det här skulle bli svårt, men så sitter jag här och kollar på hyllan med olästa böcker och ser en väldigt speciell bok kika fram mellan två andra och då är det helt plötsligt självklart vilken bok som ska vara här. Det är ju Jurtjyrkogården av Stephen King. Min favoritförfattare men den boken har jag inte vågat ge mig på ännu. Det tog ett bra tag innan jag ens köpte den.

Det var alla frågor! Jag taggar ingen speciell utan ni som känner för det, gör den! :)

14 kommentarer:

  1. Vad roligt att du ville göra den och det var kul att få se dina svar :) Trodde du skulle nämna vindens namn också, hehe :)

    SvaraRadera
  2. Den här verkar väldigt rolig :) Jag får nog ta och stjäla den.

    Jurtjyrkogården minns jag som riktigt bra, även om det personligen inte är en favorit bland Kings böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stjäl på! :)

      Haha jag är bara nervig för att läsa den för att jag såg filmen för ung och blev skiträdd :p hälsenor fortfarande min sbaghet :p

      Radera
  3. Kul tagg! Kände mig manad att göra den så nu går mina svar att läsa på bloggen :)

    SvaraRadera
  4. Kul att läsa! Ska också göra den :)

    SvaraRadera
  5. Mycket kul att läsa den, tycker jag också. Får jag stjäla den ?
    Trevlig helg !

    SvaraRadera
  6. Jag lånade också denna =) Stephen King kan jag hålla med dig om, den står också i min bokhylla, oläst men snart ska jag väl våga läsa den. Såg om filmen för något år sedan och det gjorde ju inte saken bättre precis...

    http://midnattsord.blogspot.se/2016/09/tbr-tag.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Huuuh jag vågar nog inte se om filmen :P I så fall får det blir när jag har sällskap som kan stanna hela natten :P

      Radera