fredag 9 september 2016

Veckans bokbloggsjerka


Fredag igen, dagarna går verkligen snabbt! Då är det så klart dags för jerkan hos Annika igen. Veckans fråga är:
"Har du några ”bokliga” minnen av en födelsedag som ligger dig extra varmt om hjärtat? Hur skulle en perfekt födelsedag kunna se ut om du fick bestämma? Eller har du något annat att berätta som är kopplat till en födelsedag (antingen riktig eller fiktiv)?"
Hm..jag tror inte jag har några speciella bokliga minnen från någon födelsedag. Om folk överhuvudtaget köper böcker åt mig i present/julklapp så är det oftast från listor de fått av mig innan, för annars är de oroliga att de ska köpa något jag redan har läst. Jag har ju en del böcker... Men ja, jag kommer inte på något speciellt minne från en födelsedag.

Och hur en perfekt födelsedag skulle se ut...jisses. Ska vi köra det också lite bokligt? I så fall en lång andrahandsbutiksrunda med någon jag tycker om att umgås med, bara kika runt bland alla böcker. Pausa med en fika på stan kanske. Också avsluta dagen hemma med pizza och en skräckfilm. Det tror jag vore en väldigt bra födelsedag :).

38 kommentarer:

  1. hihi, inte alls lätt att köpa till en boknörd :)

    SvaraRadera
  2. Bokköps-runda är ju helt perfekt för en födelsedag! :D

    SvaraRadera
  3. Det blir ju inte riktigt samma sak när man har gett en lista med böcker, då vet man oftast lite väl bra vad som är i och man vill ju ha det lite som en överraskning, ungefär som bokpaketen i brevlådan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det tar ju bort lite av överraskningsmomentet tyvärr :P

      Radera
  4. Önskelistor är det säkraste sättet att inte få dubletter och/eller böcker man inte vill ha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast att köpa böcker jag verkligen inte vill ha är nog lite svårare, jag kan testa det mesta :)

      Radera
  5. Bokköpsrunda är jag med på, men skräckfilm förekommer inte på min födelsedag ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha kanske bara är jag som vill avsluta dagen med att bli skrämd :D

      Radera
  6. Tror din idé om en perfekt födelsedag skulle kunna passa mig också :)

    SvaraRadera
  7. Det låter som en väldigt skön önskefödelsedag, som jag skulle kunna tänka mig mins skräckfilmen då, skulle bli en deckare istället :)

    SvaraRadera
  8. Det låter som ett bra sätt att fira födelsedag, dock inte att avsluta med skräckfilm, då vågar inte jag gå ut i mörkret sedan. Men man kan ju avsluta med någon annan bra film, som en fransk, melankolisk film, sådana gillar jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De få franska filmer jag sett har jag tyckt väldigt bra om :)

      Radera
  9. Det låter verkligen som en toppendag för firande! Jag är rädd att jag skulle unna mig så himla många bara :P

    SvaraRadera
  10. Hos oss är det presentkort på bokaffärer som gäller. Det funkar väldigt bra :)

    SvaraRadera
  11. Jaha du vill gotta dig i en skräckfilm, vad säger vovven då?

    SvaraRadera
  12. Jag brukar också få böcker enligt önskelista men blir väldigt glad när någon tänkt till och gett mig något hen själv tycker om.

    SvaraRadera
  13. inte många vågar sig på böcker till mig. men mina barn brukar vara duktiga på det. affärsspring med likasinnad är väldigt trevligt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är alltid trevligt att shoppa med nån som också är boktokig :)

      Radera
  14. Skräckfilm låter som en fin avrundning. :D

    SvaraRadera
  15. Å vilken mysig födelsedag det låter som!

    SvaraRadera
  16. Det låter som en riktigt fin födelsedag!

    SvaraRadera
  17. Att köpa böcker till en boknörd kan inte vara lätt, men önskelista låter bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är modiga människor som vågar testa utan ;)

      Radera
  18. Bokinköp, fika och pizza - mycket bra födelsedagsingredienser!

    SvaraRadera