måndag 26 september 2016

Adulthood is a Myth av Sarah Andersen


Originaltitel: Adulthood is a Myth
Sidor: 112 (Häftad)
"Are you a special snowflake? Do you enjoy networking to advance your career? Is adulthood an exciting new challenge for which you feel fully prepared? 
Ugh. Please go away.
This book is for the rest of us. These comics document the wasting of entire beautiful weekends on the internet, the unbearable agony of holding hands on the street with a gorgeous guy, dreaming all day of getting home and back into pajamas, and wondering when, exactly, this adulthood thing begins. In other words, the horrors and awkwardnesses of young modern life."
 Gud vad jag älskar den här söta lilla boken! En del av er kanske har sett de små seriestripparna som Sarah Andersen tecknar, de dyker ofta upp på Instagram eller Facebook. Jag avgudar dem, de är så roliga och igenkänningsfaktorn hos mig är ofta skyhög.

Och det är precis vad Adulthood is a Myth består av. En samling av hennes underbara serier. De är söta, roliga och får mig att skratta högt flera gånger. Det finns egentligen inte så mycket mer att säga om boken i sig, den är toppen helt enkelt!


 
De två här ovanför är med i boken, men den som får mig att fnissa varje gång är den här sista, som förtjänar att visas även om den inte är med:

Blir ni nyfikna har hon en hemsida här!

8 kommentarer:

  1. Hahaha! Helt underbara! Speciellt den med inköp, jag skrattade högt här på jobbet och blev tvungen att skicka den till mina jobbarkompisar. :-)

    SvaraRadera
  2. Vad jag kände igen mig i beskrivningen på vem boken är till för :D Får nog kolla upp den här lite närmare...

    SvaraRadera
  3. Det här känns som en bok som jag skulle behöva just nu. Som bjuder på hög igenkänningsfaktor.

    SvaraRadera
  4. Jag måste införskaffa denna. Verkar så kul och söt! :D
    Btw, jag taggade dig på min blogg till en höstläsnings tag :)

    SvaraRadera