torsdag 22 september 2016

That One Book Tag



Den här taggen hittade jag hos Bokslukaren för ett tag sedan och tyckte att den såg rolig ut! Jag lämnar frågorna här nedanför om ni också vill göra den.

1. Vilken bok fick dig att börja läsa?
2. Hur länge sedan är det du läste boken?
3. Hur upptäckte du boken?
4. Vad heter huvudkaraktären i boken?
5. Vad handlar boken om?
6. Kommer du ihåg minst två bikaraktärer?
7. Gillade du boken eller gjorde den dig besviken? (Fick den dig att börja läsa för
att den var bra eller var den så dålig att du började leta något bättre?)
8. Skulle du vilja läsa om den eller har du gjort det?
9. Har du läst något annat av samma författare?

10 kommentarer:

  1. Såg den på Youtube igår men tittade först idag, och blev så inspirerad att besvara den själv, fast det blev ej i videoform, men här är länken till mina svar

    http://mittbokintresse.blogspot.se/2016/09/the-one-book-tag.html

    SvaraRadera
  2. Kul att höra :) Jag har svårt att säga precis vilken bok som var startskottet, jag läste verkligen allt. Mina föräldrar hade en serie som hette "Det bästa" eller något sådant. Antagligen ingenting jag skulle läsa i dag, men i brist på annat läste jag vad jag kom över, så dem läste jag. Och några barn- och ungdomsböcker från 50-talet som min pappa läst, bland annat Svarta Hingsten och någon bok om en räv :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. "Det bästa", var det kanske böckerna som hade delar ur flera olika böcker i sig? :)
      Jag håller med, det är verkligen svårt att säga exakt vilken bok som gjorde det. Älskade ju Pettson och Findus redan när jag var ännu yngren. Men just Windy är en av de mest speciella läsupplevelser jag hade som jag minns av de jag läste när jag läste själv. Kanske mycket på grund av leken som kom ur den :). Annars var det mycket av mammas gamla Kitty-böcker också:).

      Radera
  3. Åh vilken mysig tag! Jag älskar den där totala inlevelsen som man hade som barn och kan ibland önska att den kunde infinna sig lite nu också ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med dig! Det var något alldeles speciellt:)

      Radera
  4. Åh, vad roligt att du gjorde tagen! Det känns alltid lite roligt när man kan inspirera någon!

    SvaraRadera
  5. Windy minns jag att jag läste som barn, men jag tror inte jag hade samma starka upplevelse av just den boken. Fast jag älskade nog boken ändå, så som en gör som barn :) Den här taggen verkar lite rolig. Jag ska nog försöka göra den framöver.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du också läst om Windy! Har inte hört om så många som gjort det :)

      Radera