fredag 30 september 2016

Veckans bokbloggsjerka


Äntligen är Annika tillbaka från sin semester och det innebär att jerkan är tillbaka! Veckans fråga är:
"Vad har ni läst under tiden jag har varit borta?"
Oj vad har jag läst. Det känns som jag läst mycket den sista tiden! En biografi om Astrid Lindgren som jag inte kan skriva om än. Jag har också lyckats läsa det jag tror blir årets bästa bok, Björnstad av Fredrik Backman. Har svårt att se någon komma och knycka första platsen av den.

Ett sött litet seriealbum, Adulthood is a Myth, har jag också hunnit med. Det här är bara några av böckerna, men det känns som det blir lite utdraget om jag ska rabbla upp alla!

Och just nu håller jag på med Enda vägen av Anna Jakobsson Lund och Hyperbole and a Half av Allie Brosh.

22 kommentarer:

  1. Jösses, Backman som årets bästa!!!! Jag som gjort slut med honom efter Britt-Marie som jag bara tyckte var tjatig!

    SvaraRadera
  2. Å vad jag längtar efter Björnstad! Vi får se om jag har tålamod att vänta på Tomten.

    SvaraRadera
  3. Ibland är det bara för långt till jul alltså, men jag måste vänta på Björnstad tills dess.

    SvaraRadera
  4. Kan ju inte undgå att bli lite mer nyfiken på Björnstad nu, trots ishockey-handling???

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh det är så mycket mer än bara hockey!

      Radera
  5. Låter lovande med Björnstad. :)

    SvaraRadera
  6. Det är verkligen många som läser Björnstad nu :) och det låter helt klart som åretsbok så populär som den är!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det förvånar mig inte att så många gillar den :)

      Radera
  7. Björnstad har jag ju läst, och håller helt med dig om hur bra den är. Jag har sett att många tycker att det är för mycket hockey, men trots att jag inte är intresserad av det alls, tänkte jag knappt på själva hockeytemat, jag tänkte bara på relationerna mellan de olika personerna i boken, det är så otroligt insiktsfullt att jag blir imponerad på riktigt. Hockeytemat känns mest som en kuliss, en miljö som behövs för att händelserna skall ha någonstans att utspela sig.

    Astrid Lindgrenbiografin har jag sett, den ser jag fram mot att läsa recensioner om. Om den avslöjar något mer än det jag redan läst i andra böcker om henne.


    Seriealbumet klickade jag in på från din sida, väldigt kul och jag som passerat det där stadiet innan barn m.m., kände verkligen igen mig i hur det var då, när man undrade när man skulle känna sig vuxen på riktigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med, tycker det som är utanför hockeyn, relationerna och händelserna, det gör så att man inte tänker så mycket på själva sporten. Det är verkligen bra skrivet!

      Vad kul att du kollade mer på seriealbumets sida! :)

      Radera
  8. Boken om Astrid Lindgren låter spännande, och Björnstad kan jag knappt bärga mig för att få läsa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du också kommer älska Björnstad!

      Radera
  9. Wow, är Björnstad årets bästa! Jag håller på med den nu. Älskar också hans språk!

    SvaraRadera
  10. Måste köpa Adulthood is a Myth. Har sett den i affärer och läst bra rapporter om den hittills :)

    SvaraRadera