fredag 26 augusti 2016

Veckans bokbloggsjerka

Den här veckan hoppar jag på jerkan igen. De senaste två veckorna har jag inte riktigt vetat vad jag ska svara men nu så. Frågan den här veckan är enkel, Annika undrar helt enkelt vad vi läser just nu.

Jag har precis läst ut En nästan sann historia av Mattias Edvardsson. Nu ska jag börja på Viskskrik av Kristina Emanuelsson och dessutom läser jag Kortfattad kinesisk-engelsk ordbok för älskande av Xiaolu Guo.
Skulle jag hinna färdigt med Viskskrik under helgen så är det Dansa min docka av M.J. Arlidge som står på tur bland recensionsexemplaren.

42 kommentarer:

  1. Och jag har precis börjat läsa En nästan sann historia :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den verkar vara hos många nu, ska bli intressant att se vad alla tycker sen :)

      Radera
  2. En nästan sann historia är på tur här också :)

    SvaraRadera
  3. Läser Dansa min docka nu och den är väldigt bra! Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Arlidges serie är jag lite nyfiken på.

    SvaraRadera
  5. Dansa min docka ska jag nog också börja läsa under helgen :)

    SvaraRadera
  6. Dem har jag inte läst, men jag har anmält mig till en tävling på en bokblogg för att försöka vinna Dansa min docka :)

    SvaraRadera
  7. Dansa min docka skulle jag gärna läsa men just nu läser jag En nästan sann historia :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska bli intressant att läsa vad alla tycker om den sen :)

      Radera
  8. Har inte läst någon av böckerna du nämner. Men serien om Helen Grace är jag nyfiken på.

    SvaraRadera
  9. Vad spännande det skall bli att läsa vad du tyckte om Mattias Edvardssons bok :) Jag skall snart börja läsa den jag också.

    SvaraRadera
  10. En nästan sann historia har jag allt blivit nyfiken på :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Recension kommer den 7:e september ;)

      Radera
  11. Arlidge blir jag nyfiken på. flera har nämnt honom

    SvaraRadera
  12. Ingen jag läst men väldigt nyfiken på dem :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då har du bra läsning framför dig :)

      Radera
  13. Jag har läst en hel del positivt om Viskskrik, ska bli spännande att höra vad du tycker om den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har jag också så det ska bli spännande att se hur den är :)

      Radera
  14. Arlidge har jag läst de två första delarna av och det blir nog denna så småningom ;)

    SvaraRadera
  15. Ja, jag har också tyckt jerkan har varit svår de senaste veckorna. Så skönt med en enklare fråga nu :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var kul att kunna svara igen :D

      Radera
  16. Många författare jag inte stiftat bekantskap där. Finns så många böcker, så många författare. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, omöjligt att hinna med allt man vill :)

      Radera
  17. Jag är Kina av Xiaolu Guo blev jag förstås påmind om att läsa nu, det var ju bra... :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha vad bra att det kunde hjälpa som en påminnelse :D

      Radera
  18. Här blev det några bra tips på böcker och böcker kan man läsa hur mycket som helst :)

    SvaraRadera
  19. Har inte läst någon av böckerna du nämner.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är lite blandat, lite spänning, lite kärlek :)

      Radera
  20. Alltid bra att ha böcker på väntelistan också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja där har jag inga problem i alla fall :D

      Radera