måndag 15 augusti 2016

Det nyaste ha-begäret

Så här är det ju, det kommer alltid nya böcker som lockar en. Men nu har jag hittat en hel bokserie som jag är jättenyfiken på. Den första boken har precis kommit ut på svenska, men jag är lite sugen på att läsa dem på engelska.


Det är The Grantchester Mysteries som har fångat mitt öga den här gången. De låter som så mysiga deckare, ibland kan det ju vara trevligt att byta ut allt mörker och blod mot lite lättare hemskheter. Jag har tittat på dem på Bookdepository och är så sugen. Får se om jag kan hålla mig, visst är de fina? Och verkar som perfekt mysläsning.






10 kommentarer:

  1. Håller helt med! Jag har också spanat in dessa! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul! :) Har du bestämt dig för om du ska skaffa första? :D

      Radera
    2. Njaeee. Vet inte. Jag försöker att inte köpa på mig en massa böcker när jag har så mycket kvar som är oläst. Men det ÄR suktade, det är det...

      Radera
  2. Det står "boken bakom TV-serien" på den. Har den visats i svensk TV?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har absolut noll koll på tv så jag vet faktiskt inte :P

      Radera
    2. http://www.svt.se/grantchester/
      Hittade jag när jag googlade.

      Radera
  3. Jag har också kikat på den här, blev väldigt sugen, men jag försöker ju också att inte köpa på mig så många böcker :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag försöker väl samma, men det går ganska dåligt :P

      Radera
  4. Har sett några avsnitt som tv-serie, och den gillade jag. Men väljer därför bort att läsa dem och hoppas istället på fler tv-avsnitt ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter lovande att tv-serien var bra! Då borde böcker vara det också, men jag ska hålla mig ett tag i alla fall :P

      Radera