lördag 2 maj 2015

Tips under veckan

Trots besök har det varit en normal arbetsvecka för mig, och ett riktigt intressant tips har jag snappat upp!


"Tre veckors festande och slappande i Cancún. Det är vad fyra amerikanska backpackers planerar att ägna sig åt i Mexico. Men inget blir som de tänkt sig. Ruinerna är en klibbig, krypande djungelrysare som Stephen King kallat för Århundradets bästa skräckroman. När en nyfunnen väns bror plötsligt försvinner ser de fyra vännerna det som en möjlighet till äventyr och bestämmer sig för att hjälpa till med sökandet. Med kurs på en ruin från mayatiden beger de sig ut i djungeln. Men det som är tänkt som en spännande utflykt förvandlas snart till en mardröm något okänt och skräckinjagande lurar på deras väg.
Ruinerna är lika mycket en psykologisk studie av samspelet mellan människor när de utsätts för extrem stress, som en skildring av ett okänt, krypande hot. Den klibbiga, närmast outhärdliga djungelhettan är klaustrofobisk och bidrar till att stegra ångesten och undergångs känslan. Läsaren blir så skickligt indragen i historien att man till slut känner sig lika fångad som bokens karaktärer. Tänk en kallsvettig skräckversion av The Beach i Mexicos djungel, eller en variant av Joseph Conrads Mörkrets hjärta. Stephen King kallar Ruinerna för århundradets bästa skräckroman och menar att den kommer att göra för djungelsemestrar vad Hajen gjorde för badstränder 1975."
 Jag menar, "Stephen King kallar Ruinerna för århundradets bästa skräckroman..", hur ska jag kunna motstå något sådant?
Är det någon som läst den här och kan säga om den är så bra som den verkar?

6 kommentarer:

  1. Huu..den låter läskigt. Jag kan nog inte motstå den heller;).

    SvaraRadera
  2. Jag har läst den men gillade den tyvärr inte alls. Men det kanske inte säger så mycket eftersom skräck av den typen inte riktigt är min kopp te. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är det väldigt mycket splatter eller annan skräck? :)

      Radera
  3. Åh den verkar oemotståndlig. Måste läsa! :-)

    SvaraRadera