tisdag 15 januari 2019

Veckans topplista: Brittisk feelgood


Brittisk feelgood är temat inne hos Johanna idag. Min lista blir en blandning av lite lästa, olästa, gamla och nya. Allt möjligt helt enkelt!


Den här har jag inte läst, men min syster har och hon gillade den!


Det här kanske är lite fusk för det är egentligen en deckare. Men den är mysig så det är en feelgood-deckare, säger vi. Borde verkligen läsa vidare i den här serien.


Jag läste Livet efter dig av Moyes och gillade den, men efter det är den enda boken jag är sugen på att läsa av henne faktiskt den här, Sophies historia.


Har hört jättemycket bra om McFarlanes böcker men inte läst någon ännu. Den här väntar i hyllan.


Lucy Dillon tycker jag om! Den här har inte ens kommit ut ännu men vill verkligen läsa den!

22 kommentarer:

  1. har läst annat av Dillon, Cornwall tyckte jag om, McFarlane låter intressant.

    SvaraRadera
  2. Lucy Dillon vill jag verkligen läsa mer av!

    SvaraRadera
  3. Jag har läst två böcker av McFarlane och jag tyckte de var jättemysiga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vill verkligen läsa något av henne!

      Radera
  4. Drömmen runt hörnet längtar jag också efter att läsa.

    SvaraRadera
  5. Jojo Moyes har jag läst en bok av, annars är författarna nya för mig. Ja jag har sett deras böcker här och där på nätet förstås, men jag har aldrig läst dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Många nya för mig också bland veckans listor :)

      Radera
  6. Jag har inte läst någon av de här böckerna, men en annan av både Lucy Dillon och Mhairi McFarlane. Det kommer att bli fler :)

    SvaraRadera
  7. Har flera olästa Dillon hemma - vet att jag gillar henne så jag köper alltid men sedan läses de inte. Dumt.

    SvaraRadera
  8. Flytten till Cornwall låter intressant. och den där feelgood - deckaren

    SvaraRadera
  9. Har läst ett par böcker av Dillon och Moyes. Fenwick McFarlane är jag nyfiken på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. McFarlane verkar jättebra tycker jag! :)

      Radera
  10. Och Mhairi McFarlane, hur kunde jag glömma!

    SvaraRadera
  11. Sophies historia är den enda bok jag har läst av Moyes.

    SvaraRadera