tisdag 1 januari 2019

Raseri av Andreas Ek


Originaltitel: Raseri
Längd: 9t 17m
Serie: Raseri (del 1)
Uppläsare: Ludvig Josephson
"Ett livsfarligt virus sprider sig som en löpeld genom Stockholm och lämnar inget annat än förödelse efter sig. Telefonlinjerna är överbelastade och polisen Erik får inte tag i sin fru som befinner sig på annan ort med deras dotter. Han måste se till att de hamnar i säkerhet. Att de klarar sig från den ondska som viruset bär med sig. 
Den framgångsrika MMA-fightern Pontus räds inte några kamper. Runt hörnet väntar en ljus framtid men när Stockholm drunknar i kaos, tar livet en helt ny vändning. Finns det några vinnare i raseriets spår?"
Jag började lyssna på den här i december när jag kände att jag behövde lite undergång, kaos och en berättelse där det hände saker i lurarna. Och den här boken var precis rätt! Den drog in mig direkt och sen var det bara att följa med när karaktärernas värld faller sönder. Jag kan inte ens säga att den faller sönder sakta men säkert, för det går fort. En natt och sen är det panik överallt.

Det är en berättelse som verkligen gjorde sitt jobb. Jag ville inte sluta lyssna och efteråt tittade jag lite misstänksamt på varenda människa som råkade hosta i närheten av mig. Andreas Ek bygger upp en, enligt mig, väldigt trovärdig berättelse och förklaring till varför det här händer.

Jag har börjat lyssna på uppföljaren Törst också men inte hunnit färdigt än. Men ser fram emot att fortsätta! Den verkar också riktigt spännande.

3 kommentarer:

  1. Det HÄR verkar vara nåt när man som du säger vill ha lite kaos och förstörelse! :D Dem blir nog att skaffa illa kvickt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och ibland vill man ju verkligen ha det, i bokform alltså ;D

      Radera
    2. Haha, ja längre än till läsfåtöljen behöver det ju inte gå ;)

      Radera