tisdag 3 maj 2022

Tisdagstrion - Maj (en bok på varje bokstav i månadens namn)

 

Med veckans trio vill Ugglan & Boken att vi ska använda oss av månadens bokstäver för att tipsa om böcker! Så här kommer mina tre tips som stavar maj.


M.
Mr. Mercedes av Stephen King är första delen i en spännande thrillerserie! 


A.
Agnes Cecilia - en sällsam historia av Maria Gripe. Det är något väldigt speciellt med Gripes berättelser, det ligger en alldeles särskild känsla över dem.


J. 
Jane Eyre av Charlotte Brontë. Ännu en av mina favoritklassiker!

38 kommentarer:

  1. vin varierande trio, läst två av dessa.

    SvaraRadera
  2. Jag har faktiskt läst alla i din trio också 🙂 De två första gillade jag, mycket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anade att du skulle ha läst minst en iaf :D

      Radera
  3. Åh Agnes Cecilia tycker jag jätte mycket om.

    SvaraRadera
  4. har endast läst Jane Eyre men den har jag läst desto flera gånger

    SvaraRadera
  5. Maria Gripe har verkligen en förmåga att skapa en särskild stämning när hon skriver.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst har hon! Det är något magiskt med det.

      Radera
  6. Agnes Cecilia har jag sett som film. Jane Eyre har jag förstås läst. En bra ock spännande bok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror jag har sett den som film också.

      Radera
  7. Jag trodde först att det var att boken skulle börja på M. Men nu förstår jag. Tror jag ska ha någon bok som börjar på dessa bokstäver så jag hoppar på :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man får nog tolka det som man vill :)

      Radera
  8. Den sista vill jag läsa någon gång.

    SvaraRadera
  9. Agnes Cecilia och Jane Eyre är fantastiska. Känner inte till Mr. Mercedes

    SvaraRadera
  10. Mr Mercedes är den enda jag läst. Tack för övriga tips.

    SvaraRadera
  11. Agnes Cecilia och Jane Eyre har jag läst. Mr Mercedes vill jag läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du får tid för den snart! :)

      Radera
  12. Jane Eyre är en klassiker jag vill läsa.

    SvaraRadera
  13. Jag har fortfarande inte läst Mr Mercedes, trots att jag köpte den enbart för att äntligen fylla tomrummet för King-böcker. Jag har sett filmatiseringar, men aldrig läst något av honom, vilket jag vill ändra på.

    SvaraRadera
  14. Gripe vill jag läsa, tack för intressanta
    boktips!

    Allt gott
    NicklS

    SvaraRadera
  15. Är också väldigt förtjust i Maria Gripes böcker!

    SvaraRadera
  16. Ser man på, här hade jag läst alla tre! :)

    SvaraRadera
  17. Bra val - tre bra böcker, enligt mitt tycke!

    SvaraRadera
  18. Jane Eyre är den enda av dina som jag har läst.

    SvaraRadera
  19. Åh, Agnes Cecilia.. Vet inte hur många gånger jag har läst den! :)

    SvaraRadera