tisdag 23 februari 2021

Tisdagstrion - Sport & friluftsliv


Dags för veckans tisdagstrion inne hos Ugglan & Boken. Sport & friluftsliv är veckans tema. Lite klurigt var det men här kommer mina tre böcker.


Vild av Cheryl Strayed. Man kan väl säga att Cheryl ägnar sig åt friluftsliv när hon ger sig ut på en lång vandring som hon kanske inte har planerat jättebra inför.  Det är en av mina favoritböcker.


I Allt det vackra är inte förstört av Danielle Younge-Ullman deltar huvudkaraktären i ett överlevnadsläger ute i Kanadas vildmark.


Det är väl klart att Björnstad av Fredrik Backman måste vara med. En otroligt bra bok där hockey spelar en stor roll.

24 kommentarer:

  1. Har inte läst någon av de här böckerna men är väldigt nyfiken på Vild. Tack för tips!

    SvaraRadera
  2. blir nyfiken på de tv¨första, tack för tips.

    SvaraRadera
  3. Både sport och friluftsliv här. En spännande blandning.

    SvaraRadera
  4. Har läst och gillat Backmans, men har uppföljaren oläst.

    SvaraRadera
  5. Klart Björnstad ska vara med. Ett annorlunda omslag än det man oftast ser till den boken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja inte det jag har i hyllan. Det jag har tycker jag bättre om än det i inlägget :)

      Radera
  6. Klart att Björnstad ska vara med. Det är den hos mig också 🙂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ju självklart i den här frågan :D

      Radera
  7. har inte läst någon av dina. de två första har jag inte ens hört talas om

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att kunna komma med några okända :D

      Radera
  8. Tänkte också på Björnstad. Tack för de andra intressanta tipsen.

    SvaraRadera
  9. Jag säger som förra veckan: vill verkligen läsa alla i din lista! :P

    SvaraRadera
  10. Jag är lite nyfiken på Vild

    SvaraRadera
  11. Vild måste jag läsa! Vi hade den i min bokcirkel men då hann jag aldrig läsa den.

    SvaraRadera
  12. Jaha, så hockey spelar alltså en stor roll i Backmans bok? Olika bud. :) Men nä, tror ändå inte jag kommer att läsa den. Tack för övriga tips!

    SvaraRadera