tisdag 2 februari 2021

Tisdagstrion - Illustrerade böcker

 

Tisdag och det betyder så klart att det är dags för tisdagstrion inne hos Ugglan & Boken! Den här veckan är temat illustrerade böcker så här kommer tre tips från mig. 


Serien om Karma och Jonar av Zelda Falköga. Första boken heter Klipptrollen. Det här är böcker som har fantastiskt färgglada och magiska illustrationer. Den är riktad mot åldersgruppen 6-9.


Valda verk av T. S. Spivet av Reif Larsen är en bok som var en väldigt speciell läsupplevelse. I den finns det små illustrationer i marginalerna på sidorna som lägger till ett extra lager i berättelsen.


Hyperbole and a Half av Allie Brosh är en bok full av tecknade serier med situationer tagna ur Allies liv. Den är riktigt rolig men tar också upp en del allvarliga ämnen som deppression. 

29 kommentarer:

  1. Det känns som att jag kommer att säga det hela dagen i dag... känner inte till någon i din trio 😟

    SvaraRadera
  2. Karma och Jonar har jag också med :)

    SvaraRadera
  3. TS Spivet står i hyllan. Den borde jag ta tag i. Och kanske Karma och Jonar skulle passa att läsa med Nassen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vore kul att höra dina tankar om TS Spivet!

      Radera
  4. har hört talas om Spivet men jag har inte läst någon av dem

    SvaraRadera
  5. Valda Verka av T.S. Spivet vill jag verkligen läsa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det vore spännande att höra dina åsikter om den!

      Radera
  6. Valda verk av T.S. Spivet. Rekar spännande.

    SvaraRadera
  7. Svar
    1. Illustrerat kan verkligen förhöja en berättelse :)

      Radera
  8. Tack för roliga tips : )
    Blir nyfiken på Valda verk av T.S. Spivet

    Allt gott
    nicklas

    SvaraRadera
  9. Hyperbole är ju kul! Älskar illustrerade böcker :D

    SvaraRadera
  10. Känner till alla dina men har inte läst någon av dem än. Tack för påminnelsen.

    SvaraRadera
  11. Klipptrollen är den enda jag lät och en av böckerna i den serien finns i min trio också. Tack för tips om de andra!

    SvaraRadera
  12. Jag gillar verkligen det där med små illustrationer i marginalen!

    SvaraRadera
  13. Tre helt okända böcker för mig. Blir nyfiken på den mittersta.

    SvaraRadera