tisdag 16 februari 2021

Tisdagstrion - Biblioterapi (böcker som får mig att må bra)

 

Dags för en ny tisdagstrio hos Ugglan & Boken. Veckans tema är biblioterapi, böcker som får en att må bra. Ett väldigt roligt tema! Det ska bli så kul att kolla in svaren hos er andra. Här är tre böcker som fått mig att må bra.

Rött, vitt och kungligt blått av Casey McQuiston gjorde mig väldigt glad när jag läste den! Den var charmig och rolig.


Amy Snow av Tracy Rees som jag läste väldigt nyligt fick mig att må bra eftersom berättelsen drog in mig direkt och jag ville bara sitta och läsa.


Det lilla hotellet på rue d'Amour av Dag Öhrlund är också en bok som jag blev glad av att läsa. Den lämnade mig med en varm känsla i bröstet.

34 kommentarer:

  1. Rött, vitt och kungligt blått vill jag läsa, alla tre verkar trevliga, tack för tips.

    SvaraRadera
  2. Den första boken där är jag väldigt nyfiken på. De andra har jag sett en del av i mitt flöde, men jag känner mig högst tveksam till Öhrlunds bok. Han är för mycket förknippad med böckerna om psykopaten Silfverbielke...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte läst hans Silfverbielke och kommer nog inte göra det heller!

      Radera
  3. Jag vill verkligen läsa ALLA i din trio! :D

    SvaraRadera
  4. Känns absolut som tre må-bra-tips!

    SvaraRadera
  5. Åh, Det lilla hotellet på rue d'Amour var ju alldeles underbar! :) Det är härligt att läsa böcker som inte liknar någon annan.

    SvaraRadera
  6. Den första är jag lite nyfiken på.

    SvaraRadera
  7. Just böcker som drar en in, som du skriver, och som är spännande och man inte vill sluta läsa, det är ingen dålig terapi.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bland den bästa terapin jag vet :)

      Radera
  8. Det låter bra att Rött vitt och kungligt blått finns med på din lista - den har jag förbokat på bokrean. :-)

    SvaraRadera
  9. Jag har inte läst nån av böckerna så jag
    har inget roligt att tillägga här men hördu,
    varmt tack för kul och inspirerande boktips : )

    Allt gott
    nicklas

    SvaraRadera
  10. Tack för fina tips. Alla tre är jag sugen på att läsa.

    SvaraRadera
  11. De första två har jag funderat på. Vi får se när det blir av :) Och Amy Snow är ju så SNYGG!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa håller med! Det omslaget drog mig verkligen till boken!

      Radera
  12. Håller helt med om Rött, vitt och kungligt blått!

    SvaraRadera
  13. Den första boken där blir jag lite nyfiken på, de andra två känner jag alls inte till.

    SvaraRadera
  14. Rött, vitt... gillade jag också, dessutom var den ganska rolig. Jag har läst en annan bok av Öhrlund som jag inte alls tyckte om, så jag är inte så sugen på någon mer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte läst någon av Öhrlunds deckare och kommer nog inte göra det heller. Men den här romanen var väldigt bra och annorlunda :)

      Radera
  15. Rött, vitt och kungligt blått gillade jag! Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  16. har inte läst någon av dina, men jag blir lite nyfiken på Öhrlund

    SvaraRadera
  17. Känner inte igen de här, så tack för tipsen!

    SvaraRadera