måndag 2 januari 2017

Doctor Who: Time Lord Fairy Tales


Originaltitel: Doctor Who: Time Lord Fairy Tales
Sidor: 272 (Inbunden)
"We are all stories in the end...
Fiften tales of ancient wonder and mystery, passed down through generations of Time Lords. Dark, beautiful and twisted, these stories are filled with nightmarish terrors and heroic triumphs, from across all of time and space."
Jag tokälskar den här boken. Den är så mysig och underbar! Sagor, med en Doctor Who-twist. Jag slår vad om att ni inte visste att Doktorn har ett finger med i spelet i berättelsen om Rödluvan, eller Askungen. Men det har han så klart! Det är bara kärlek mellan mig och den här boken, jag kan inte förklara det ordentligt.

Kanske är det för att jag läste den i december när mycket var osäker och ostadigt. Och att då få rymma in i sagovärldar där min favoritkaraktär dessutom dyker upp och räddar allt och alla, det var magiskt.

Det är femton sagor som dessutom förgylls av vackra illustrationer här och där. Ett måste för alla Doctor Who-fans!

4 kommentarer:

  1. ÅÅhhh, jag vill ha!!! :D :D :D

    SvaraRadera
  2. Jag köpte den här till min man i julklapp, han älskar Doctor Who men läser aldrig så tänkte att den här borde kanske motivera honom ;) Men jag tror att jag kommer läsa den snart för jag bara älskar omslaget! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja läs den du också! Det är så mysig läsning :)

      Radera