fredag 20 januari 2017

Winnie the Pooh av A.A. Milne


Originaltitel: Winnie-the-Pooh
Sidor: 145 (Pocket)

Det fanns ingen beskrivning av boken på baksidan så vi får hoppa över det den här gången! Men alla känner väl till den söta lilla björnen Nalle Puh? Här får vi möta honom och alla hans vänner i tio små berättelser med tillhörande illustrationer.

Vilken underbart charmig läsning det var. Många berättelser kände jag igen från barnprogram på tv som jag sett när jag var liten. När Puh ska låtsas vara ett moln för att få tag på honung, eller när han fastnar i Kanins dörr. Åh vilka minnen! Det var extra roligt med alla fina, svartvita illustrationer genom hela boken. Väldigt annorlunda från det färgglada jag minns från tv! 

En underbar liten pärla helt enkelt! 

2 kommentarer:

  1. Nalle Puh, det är härligt! :) Man växer liksom aldrig ifrån det. Jag kan fortfarande se filmer ibland, bara för att det är mysfaktor. Gillar den där låten som finns på Youtube också....under titeln "Winnie the Pooh - Up Down and Touch the Ground (Swedish)". Så himla söt! :D

    SvaraRadera