torsdag 12 januari 2017

Födelsedagspresent åt mig själv

Nu är den äntligen gjord! Igår var det dags att sätta sig i tatueringsstolen igen och göra min efterlängtade tatuering. Och jag är så otroligt nöjd, den är perfekt!


På min vänstra underarm sitter den. Det kommer ju lossna en del färg och bli lite blekare och bli dags för återbesök för att fylla i igen lite extra. Men jag är supernöjd, han gjorde ett jättebra jobb :). Först satt jag en timme för konturer och texten, sen tog vi en liten paus och då fick jag en ny kompis!


De hade tre små söta ormar där, två stycken sov så gott men den tredje var väldigt aktiv. Så när jag i pausen inte kunde slita mig från att titta på den frågade tatueraren om jag ville hälsa. Jag tycker ormar är jättesöta så jag kunde inte motstå det erbjudandet! Den höll fast fint vid min arm och ringlade runt ett bra tag. Liten nu men skulle tydligen bli runt 4 meter sen.

Efter lite ormmys var det dags för ännu en tur i stolen för skuggning. Sen var det klart! Var lite orolig innan att det skulle göra svinont. Vet inte varför jag var nervös för det, jag har ju gjort tassen på andra underarmen och klarat det utan problem. Och det gick bra det här också, det som kändes mest var sista bokstaven och kommatecknet på översta raden, resten var inte jobbigt alls! Klart det känns men det är ganska behagligt.

Nu är jag som sagt supernöjd, det var en väldigt bra tidig födelsedagspresent åt mig själv. Och idag blir jag gammal! Hela 29 år!

29 kommentarer:

  1. Grattis på födelsedagen! :D Och vilken vacker tatuering! Den blev jättefin! Ha en fortsatt trevlig dag! :)

    SvaraRadera
  2. Grattis på födelsedagen! Fin tatuering! Jag hade inte vågat hålla ormen...

    SvaraRadera
  3. Grattis på födelsedagen! Supersnygg tatuering =)

    SvaraRadera
  4. Grattis! <3 Och tatueringen är så fin!

    SvaraRadera
  5. Grattis på födelsedagen! Och superfin tatuering. :)

    SvaraRadera
  6. Grattis på födelsedagen! Superfin tatuering :)

    SvaraRadera
  7. Grattis på födelsedagen! :) Tatueringen blev verkligen supersnygg. Och ormen var bra söt.

    SvaraRadera
  8. Grattis på födelsedagen! Superfin tatuering! Häftigt med ormen. Känns väldigt passande med ormar hos tatuetaren av någon anledning. :)

    SvaraRadera
  9. Grattis på födelsedagen och jättefin tatuering!

    SvaraRadera
  10. Blir så sugen på att själv göra en ny tatuering nu, den är så fin ! stort grattis på din födelsedag :) och som en liten födelsedagspresent har jag läst ut En man som heter Ove idag ! ;) återkommer med recension :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha tack för den presenten :D Det ska bli spännande att läsa vad du tycker om den!

      Radera
  11. Stort grattis på födelsedagen! :) Och såå snygg tatuering. Den ska du verkligen vara nöjd med :D

    SvaraRadera
  12. Grattis en dag för sent! Tatueringar är inte min grej, men skulle du nu ha en så var den där inte alls dum ;)
    Jag fick frågan en gång vad jag skulle skaffa för tatuering om jag nu mot förmodan skulle tatuera mig. Mitt svar är: "42". Om du har läst Liftarens guide till galaxen så förstår du varför :D

    SvaraRadera
  13. Grattis i efterskott! :D Jag fyller också 29 i år! Och jag bara ääääälskar din tatuering! <3 Jag har funderat på att tatuera in den texten på något vis jag med! Älskar den! :D Skitsnygg!!

    SvaraRadera
  14. Tatueringen blev fantastisk! :) Helt underbar!
    Och vilken söt liten orm! <3

    SvaraRadera