tisdag 10 januari 2017

Book haul


  • Harry Potter och de vises sten av J.K Rowling
  • Vi, de drunknade av Carsten Jensen
  • Love Letter of Great Women
  • A Hundred Pieces of Me av Lucy Dillon
  • Sandor slash Ida av Sara Kadefors
  • Linas kvällsbok av Emma Hamberg
  • Meningen med hela skiten av Nina Åkestam
  • Mannen utan öde av Imre Kertész
  • Akta er killar här kommer Gud och hon är jävligt förbannad och andra texter av Linda Skugge
  • Smultron & Svek och Vinbär & Vemod av Annika Wennström & Eva Swedenmark
  • Vingklippt ängel av Berny Pålsson
  • Hål i huvudet av Jenny Jägerfeld
  • Härskarteknik av Elaine Eksvärd
  • Milk and Honey av Rupi Kaur
  • Min familj och andra monster av David Safier
  • Granne med döden av Alex Marwood
  • Cirkeltecknaren av Fred Vargas
  • Hotell Angleterre av Marie Bennett
  • The Last Days of Jack Sparks av Jason Arnopp
Har ni läst någon av böckerna får ni jättegärna berätta vad ni tyckte! 

16 kommentarer:

  1. Åh, du verkar ha många trevliga lässtunder framför dig! Några har jag läst och andra blev jag nyfiken på. Och det är klart du måste läsa om HP när du har den illustrerade utgåvan. Snäll hund!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag hoppas på det :D. Haha visst är han omtänksam :P

      Radera
  2. Vilken snäll hund du har! :) Härlig video och många intressanta böcker. Har inte läst nån av dem men ska definitivt kolla upp några. Har du plats för en till bokhylla? ;) Ha det bra så länge!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är han! :D Haha nja, dåligt med plats för en till bokhylla här :P

      Radera
  3. Vad duktig Nitro är ;) Och självklart att du ska läsa om den!

    Jag har läst en del av böckerna. Sandor slash Ida tvingades jag läsa i skolan och tyckte riktigt illa om. Linas kvällsbok tyckte jag däremot var riktigt rolig. Mannen utan öde tyckte jag också mycket om och den har jag recenserat på bloggen om du vill läsa vad jag tyckte.

    Akta er killar... har jag läst, men kommer inte ihåg så väl att jag minns vad jag tyckte. Men jag brukade älska Linda Skugge. Vingklippt ängel läste jag flera gånger i tonåren och det är skakande, men bra läsning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst blir man imponerad ;P

      Vad kul att höra vad du tyckte om de olika böckerna! Ska bli spännande att se om jag håller med :)

      Radera
  4. Å Harry Potter <33 bästa hunden ju :D Jack Sparks lät intressant, annars vet jag inte så mycket alls om någon av dem :S Meningen med hela skiten har jag hört ska vara bra åtminstone, vill också läsa den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja han är så snäll mot sin matte :D.

      Radera
  5. "Sandor slash Ida" läste jag för många år sedan. Den var helt okej har jag för mig :)

    Linda Skugge har jag läst med (tycker om det där omslaget! kan rekommendera hennes bok "40 Constant Reader" *tummen upp* )

    När jag såg din "Vingklippt ängel", jag bara WOAH!
    (jag håller på och samlar på mig....har 2 ex av "Vingklippt ängel" i pocket... sen en inbunden och en pocket av "Känn pulsen slå". Det har inte varit lätt att hitta "Vingklippt ängel" som inbunden nu för tiden (eller så är jag bara lat på att leta). Den boken är riktigt bra skriven! Men den påvärkar en så något enormt (eller mig iaf). Har läst den 5 gånger eller nått sånt ~

    "Milk and honey"....hör så mycket om den på booktube! Jag fattar inte :D har alla läst den utom jag???? Hahaha :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj 5 gånger! Det var inte dåligt :) Men jag kan tänka mig att den verkligen berör när man läser.

      Radera
  6. Säger som de andra: Vilken fantastisk hund du har!
    Den enda av böckerna som jag läst är Sandor slash Ida. Det var ett bra tag sen men jag har för mig att jag tyckte den var okej. Det är ju en ungdomsbok.
    Första Harry Potter-boken har jag förresten läst, men det var inte den här illustrerade utgåvan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är han snäll! Vad kul att du läst två av dom :) Harry Potter har jag ju läst hela serien men det ska bli kul med en omläsning :)

      Radera
  7. Vad många fina böcker! Vi, de drunknade har jag stött på flera gånger och rätt nyligen fick den tillslut följa med hem, den är jag nyfiken på att läsa! :)

    SvaraRadera
  8. Wow vilken stor bokhög. Granne med döden är ruggigt bra. Jag gillade humorn i Min familj och andra monster och Vingklippt ängel är tung men väldigt intressant.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du läst och gillat några! :)

      Radera