söndag 9 augusti 2015

När skruven dras åt av Henry James


Originaltitel: The Turn of the Screw
Sidor: 151 (Pocket)
"En ung guvernant till två föräldralösa barn på det ensliga godset Bly utanför London, accepterar mystiska villkor för sin anställning. Väl på plats möts hon av en stämning av iskall och stirrande övernaturlighet, barnen hon måste skydda samt en tvetydig husföreståndarinna. Alltmer osäker blir också läsaren, på fasans egentliga källa."
Jag hade så höga förhoppningar på den här. Världens bästa spökhistoria, står det på framsidan. Så det är klart jag trodde att jag skulle älska den, att den skulle göra mig riktigt rädd och få mig att rysa.
Men nä, inget av det hände och jag är så besviken.

Den var mest tråkig, så det är tur att den bara är 151 sidor. Då kunde jag i alla fall läsa ut den.
Det fanns så mycket potential, ett gammalt gods, två barn, skepnader som dyker upp här och där. Men inget fastnar hos mig.
Så den här boken får hoppa vidare, jag tänkte lämna den på en bänk någonstans och hoppas att någon annan plockar med den hem och gillar den bättre!

2 kommentarer:

  1. Inget för mig, alldeles för läskigt, hahaah. OCH FRAMSIDAN? Blir rädd bara av den...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha tyvärr var framsidan det mest skrämmande med den enligt mig!

      Radera