onsdag 5 augusti 2015

Barnböcker i present

När jag packar upp barnböcker på jobbet brukar jag sucka lite över att jag inte har någon att köpa det åt. Det finns så många fina och söta! Men systersonen och lillebror är båda 13 år och skulle nog inte uppskatta om jag kom med pekböcker åt dem...bara en känsla jag har. 

Men nu! Pojkvännen har två brorsbarn, en pojke på 3 år och en flicka som bara är några månader. Visst, de pratar inte svenska, men jag har ändå köpt lite böcker åt dem. Jag tänker att de fortfarande är i åldern då bilderna kan roa ganska bra i alla fall. Pojken fick dessutom en pysselbok med massa bil-klistermärken som han kan placera ut på sidorna i boken. 


Ja man kanske kan lista ut att pojken gillar bilar från bilden. Flickan får en bok som låter och världens roligaste boll! Det är alla på jobbet överens om att den är. Den låter jättekul när man studsar den! Det kan killen ha kul med när han ska flyga hem! 

Bil-lexikonet är också riktigt roligt förresten, finns heltokiga bilar i det! Tips om ni har någon biltokig liten parvel i er närhet. 

2 kommentarer:

  1. Tack för tipsen. VI har några småttingar i släkten så det är alltid bra med nya boktips.

    SvaraRadera