onsdag 26 augusti 2015

Från fysisk bok till ljudbok!

Jag skrev i förra veckan att jag hade problem med Att föda ett barn av Kristina Sandberg. Inte med själva berättelsen, men sättet den var skriven på.
Men så läste jag i kommentarerna att historien blir lättare att läsa i de två följande böckerna, och nu känner jag att jag verkligen vill komma igenom första så jag kan avsluta trilogin någon gång.

Någon dag efter det, så läste jag ett inlägg på en annan blogg, jag minns inte hos vem det var. Men hon hade i alla fall lyssnat på Att föda ett barn, som ljudbok och tyckt att det var en bra upplevelse.

Så nu har jag bytt, jag har lagt bort den fysiska boken och sparat ned ljudboken till min bokhylla på Storytel istället! Jag testade att lyssna lite under helgen, och det fungerade faktiskt mycket bättre. Nu kör jag på det istället och hoppas det fortsätter att kännas bra!

8 kommentarer:

  1. Är otroligt sugen på att läsa denna serie.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är jag också pepp på den igen! När jag hittade ett sätt som passade mig bättre än att läsa den :)

      Radera
  2. Håller på att lyssna på del två. Jag gillar historien, men kanske inte sättet den är skriven på. Men så är jag ingen finsmakare heller. :) Men kan tänka mig att den går mycket bättre att lyssna på än läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kom inte långt med att läsa del ett, den blev bara liggande. Så jag är superglad att jag läste om någon som lyssnat på den och testade det istället :).

      Radera
  3. Så bra att du hittade ett sätt som kändes bättre. Ibland blir läsningen trög.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen :) Skönt det finns lite olika sätt att välja på.

      Radera
  4. Vissa böcker passar kanske bättre att lyssna på i stället!

    SvaraRadera