fredag 19 december 2014

Veckans bokbloggsjerka



Fredag! Och jag har totalkraschat efter dagar med julshoppande människor. Jag älskar varje minut av det tack vare att det är just i bokaffären jag fått vara, men jisses vad det gör slut på varje droppe av energi jag har.

Så helgen ses fram emot! Och då är det så klart även dags för Annikas jerka, veckans fråga är:

Snart är det jul och lite välbehövlig vila. Hur ser julen ut? Vad ska ni läsa? 

Ja julen kommer se ut lite annorlunda än vad jag är van vid i år. Jag ska varken fara till mamma eller pappa. Några svärföräldrar finns inte heller att åka till i år. Så jag ska äta med systrarna plus systersonen och mormor på julafton, byta lite julklappar och sen ska jag åka tillbaka hem till mina fyrbenta odjur och mysa med dom.

Det ska bli en lugn jul, är min plan. Jag behöver det, få vara hemma och andas, bara vara ett tag.

Så läsning ska det bli mycket av hoppas jag! Jag ska läsa ut Garnethill, försöka ta tag i Får hundar korvar i himlen? som jag verkligen vill läsa men är lite rädd för hur mycket den ska få mig att snyfta. Det är en barnbok men jag har en känsla av att jag kommer vara körd ändå och sitta där och gråta med den.

Förutom det...så har jag inget planerat. Kanske några av de juliga böcker jag nämnde i något inlägg tidigare. Har fått lite nya böcker som jag inte hunnit visa upp ännu, de ska jag visa under helgen, så kanske blir någon av dem. Men jag har inget förutom Garnethill och Får hundar korvar i himlen? som är helt och hållet bestämt.

46 kommentarer:

  1. låter härligt! Garnethill tyckte jag så mycket om

    SvaraRadera
  2. Vill också läsa Får hundar korv i himlen? Men har samma problem som du. Usch :'( Låter i övrigt som en härlig jul =)!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst verkar den fin? Men så sorglig! Får se om jag vågar läsa den ikväll kanske.

      Radera
  3. Ganska skönt att ta läsningen lite som den kommer. Ha en skön jul med hundarna :)

    SvaraRadera
  4. Jag vill inte gråta så den undviker jag;). Det låter som en härlig jul ändå, bara vila och vila:).

    SvaraRadera
  5. Böcker med djur brukar betyda floder med tårar. Ha en härlig jul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så? Men de behövs ibland!

      Radera
  6. Gråtböcker kan vara skönt också, vid rätt tillfälle. Hoppas du får en härlig mys-jul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag håller med, ibland är de bra att läsa. Tack och detsamma!

      Radera
  7. Låter verkligen som en gråtbok och jag känner att jag måste ha den. Att läsas vid rätt tillfälle förstås, ibland är gråtböcker precis vad man vill ha. Hoppas du får en lugn och avkopplande jul med härlig läsning. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev jätteglad när jag fick den, hade varit nyfiken på den tidigare. Behöver bara samla mig nog för att läsa den :) Tack och detsamma till dig!

      Radera
  8. Hoppas att du får en lugn jul med mycket läsning :-)

    SvaraRadera
  9. Sorgliga böcker klarar jag f.ö själv inte av just nu, då min kära kattflicka på 12 år nyligen gått bort p.g.a sjukdom. Men två underbara hundar är då en härlig tröst! Ha det gott med dina egna "fyrbenta odjur". :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh jag beklagar sorgen! :( Min katt som bor hos mamma nu är 13 så man blir lite orolig för honom, och min stora vovve är 7 och av en ras som inte brukar bli så gammal så, det är lite därför boken fått stå och vänta, den kan slå ganska hårt känner jag.
      Tack! Och hoppas du får en fin jul :)

      Radera
  10. Låter som en skön jul! Hoppas ni får det mysigt , du och vovvarna :)

    SvaraRadera
  11. Låter som en skön jul! :)

    SvaraRadera
  12. Det där låter som en väldigt fin bok men också väldigt svår sådan, jag har själv en sjuk hund här hemma så det är nog inte läge för den boken just nu. Men någon gång kanske då den låter fin. Annars tycker jag din jul låter väldigt skön, massa vila och läsning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag läste den idag och tårarna rann, men den var riktigt fin! Ska skriva om den på bloggen snart.

      Radera
  13. Låter som du har planer på en alldeles lagom helg. God Jul!

    SvaraRadera
  14. Låter som perfekta julplaner :) Lugna jular är underskattat. Mys på med vovvarna :)

    SvaraRadera
  15. Det låter som härliga julplaner, jag älskar lugna jular och i år blir det garanterat en, önskar dig en fin jul med vovvarna! :)

    SvaraRadera
  16. Inget fel att göra lite annorlunda mot vad man brukar, hoppas du får det bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tror jag nog att jag får :) Hoppas du får det fint också!

      Radera
  17. Det låter som att det blir en trevlig jul :)

    SvaraRadera
  18. Det låter jätte mysigt att få lite egen tid! Ibland behöver man det och då ska man unna sig det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja efter en körig höst så behövs det verkligen!

      Radera
  19. Denise Mina brukar skriva bra, henne gillar jag också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det här är första boken jag läser av henne :)

      Radera
  20. Låter som en skön och avkopplande jul :)

    SvaraRadera
  21. Låter som trevliga julplaner. Ha en bra jul!

    SvaraRadera
  22. Låter som att du kommer att få en fin jul. God jul och gott nytt år!

    SvaraRadera