lördag 27 december 2014

Reader problems tag

Här kommer en ny tag jag roat mig med att översätta. Gör den gärna ni också, med videoinlägg eller skrivet inlägg! Säg till i kommentarerna i så fall, så hoppar jag självklart in till er för att kolla era svar! :)



1. Du har 20,000 böcker på din att-lästa-lista, hur sjutton bestämmer du vilken du ska läsa härnäst?
2. Du har kommit halvvägs i en bok, men du har inte fastnat för den. Slutar du läsa den eller kämpar du dig igenom den?
3. Slutet på året närmar sig, och du är så nära men ändå så långt borta från ditt Goodreads reading challenge mål. Försöker du komma ikapp och hur?
4. Omslagen på en serie du älskar matchar inte. Hur klarar du dig?
5. Precis alla älskar en bok som du inte direkt gillade. Vem bondar du med över gemensamma känslor?
6. Du läser en bok och du är på väg att börja gråta offentligt. Hur hanterar du det?
7. En uppföljare till en bok du älskade kom precis ut, men du har glömt en hel del från förra boken. Läser du om den eller hoppar du över att köpa uppföljaren? Eller försöker du hitta en sammanfattning online?
8. Du vill inte att någon ska låna dina böcker. Hur säger du artigt nej när de frågar?
9. Du har plockat upp och lagt ner 5 böcker den senaste månaden. Hur kommer du över din lästorka?
10. Det är så många nya böcker som släpps som du verkligen vill läsa! Hur många av dem köper du egentligen?
11. Efter att du köpt de nya böcker du verkligen inte kan vänta med att läsa...hur länge blir de egentligen stående i hyllan innan du tar tag i dom?

13 kommentarer:

  1. Yay, du har översatt frågorna! Hade tänkt översätta dem sedan jag sett den på booktube, men varit för lat xD
    Här kommer mina svar: http://lenacee.blogspot.fi/2014/12/reader-problems-tag.html

    SvaraRadera
  2. Rolig enkät! Jag svarade på den!
    http://www.midnattsord.blogspot.se/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här är rätt länk med! Ursäkta =)
      http://www.midnattsord.blogspot.se/2014/12/readers-problems-tag.html

      Radera
    2. Vad kul! Ska genast kolla :)

      Radera
  3. Jag har också gjort den. :)
    http://fantastiskaberatterlser.blogspot.se/2014/12/reader-problems-tag.html

    SvaraRadera
  4. Jag har besvarat frågorna, som finns att läsa på bloggen. Gillade enkäten, kan vara nyttigt att ibland fundera på varför man gör de val man gör när det kommer till läsning. God fortsättning!

    SvaraRadera
  5. Nu har äntligen även jag svarat på taggen, fick ny inspiration när Petra på Petras bokblogg hade med den på bloggen häromdagen så nu fick jag tummarna ur.
    Mina svar hittar du här: http://kattugglan.blogspot.se/2015/01/the-reader-problems-tag.html

    SvaraRadera