fredag 5 december 2014

The Ultimate Book Tag

Jag har blivit taggad av Kattugglan att göra The Ultimate Book Tag och självklart hoppar jag på det! Tack för taggen! :)


1. Do you get sick while reading in the car?
Nu är det länge sedan jag läste i en bil, men jag antar att det som gäller i en buss gäller i en bil. Och i så fall är det nej. Jag läser varje dag på bussen in till praktiken och det funkar jättebra!

2. Which author’s writing style is completely unique to you and why?
Hm oj...jag vet faktiskt inte. Eller jo förresten, Fredrik Backman kan jag svara här. Jag älskar hans förmåga att skriva enkelt och samtidigt träffa rätt alla gånger. Det är otroligt vackert och finstämt mellan humorn.

3. Harry Potter series or the Twilight Saga? Give 3 points to defend your answer.
Harry Potter!
1. Världen är mycket mysigare än Twilight.
2. Det handlar inte lika mycket om kärlek i Harry Potter.
3. Harry Potter är mycket mer nostalgi för mig än Twilight någonsin kommer att bli.

4. Do you carry a book bag? If so, what is in it (besides books…)?
Jag har alltid en bok i min väska så japp! Förutom det innehåller den en lunchlåda om jag ska till praktiken, plånbok, pass, hörlurar, lypsyl...Tror det är allt!

5. Do you smell your books?
Ibland men det är nog ganska sällan det händer egentligen. Klappar däremot gör jag ofta!

6. Books with or without little illustrations?
Spelar absolut ingen roll!

7. What book did you love while reading but discovered later it wasn’t quality writing?
Alltså...Jag älskar fortfarande Isfolket, men jag tänker inte påstå att det är det bästa som någonsin skrivits.

8. Do you have any funny stories involving books from your childhood? Please share!
Enda jag kommer på är en som jag tror jag nämnt förut. Mamma försökte muta mig att öppna munnen hos tandläkaren och lovade att köpa en bok åt mig efter besöket om jag gjorde det. Jag sa att jag skulle göra det, men väl där så vägrade jag. Efter besöket sa mamma att nu blir det ju ingen bok. Mitt svar var: "Det gör inget, jag kan köpa den själv när jag blir vuxen!".

9. What is the thinnest book on your shelf?
Huff måste jag resa mig haha, vänta då....efter ett litet ögonkast så verkar det vara The tiny book of tiny stories volume 1!

10. What is the thickest book on your shelf?
Ursäkta mig så ska jag kolla min Stephen King-hylla..Det är alltså Under kupolen av Stephen King som landar på 1180 sidor.

11. Do you write as well as read? Do you see yourself in the future as being an author?
Jag skriver dikter. Brukade skriva mer noveller tidigare men nu är det länge sedan. Jag hade en dröm om att bli författare i högstadiet men den försvann längs vägen.

12. When did you get into reading?
Jag kan inte svara på det...det är så länge jag kan minnas.

13. What is your favorite classic book?
Svindlande höjder för tillfället!

14. In school was your best subject Language Arts/English?
Japp, svenska och engelska var favoriterna!

15. If you were given a book as a present that you had read before and hated… what would you do?
Hm...det här har aldrig hänt faktiskt för folk brukar kräva en lista på böcker om de ska ge mig någon bok i present. Eftersom jag har så många så vill de inte chansa. Men...jag skulle nog spara den. Jag behöver ju inte läsa om den!

16. What is a lesser known series that you know of that is similar to Harry Potter or the Hunger Games?
Pass! Jag kan verkligen inte komma på något svar.

17. What is a bad habit you always do (besides rambling) while blogging?
Jag brukar ha igång youtube samtidigt, vilket gör att bloggandet tar lite extra lång tid. För jag skriver lite, kollar lite, skriver lite osv.

18. What is your favorite word? 
Just nu är det ett engelskt ord:




19. Are you a nerd, dork, or dweeb? Or all of the above?
Boknörd för hela slanten!

20. Vampires or Fairies? Why?
Jag har aldrig läst om älvor så jag tar vampyrer!

21. Shapeshifters or Angels? Why?
Shapeshifters mest för att, det hade varit lite häftigt att kunna själv.

22. Spirits or Werewolves? Why?
Hm...Spirits kanske för att det känns lite mer kusligt.

23. Zombies or vampires?
Jag har fastnat i att kolla på massa olika zombie-serier och filmer så tar det!

24. Love triangle or forbidden love?
Börjar bli lite tjatigt med alla kärlekstrianglar...det låter verkligen udda på svenska förresten. Så får väl ta förbjuden kärlek då.

25. Lastly: Full on romance books or action-packed with a few love scenes mixed in?
Det beror ju helt på mitt humör! Jag läser både och faktiskt. Men ska det luta åt något håll så är det kanske det andra alternativet.

Sådär, nu vet jag inte vilka som gjort och inte gjort den här redan, så jag taggar alla som känner sig manade att göra den! Lämna gärna en kommentar i så fall så kollar jag självklart in hos dig och läser svaren  :).

6 kommentarer:

  1. Skojigt att läsa dina svar. Kul med tandläkaren, vilken förståndig unge du måste ha varit, haha :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha visst låter det så ;) Synd att mamma inte kom ihåg vilken bok det gällde, annars hade jag köpt den nu bara för att! :D

      Radera
  2. Kul! Känner mig omåttligt taggad. Det blir lite efter-jobbet-aktivitet av den där tror jag. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det :D Då ska jag hålla koll på när den dyker upp ^^

      Radera
    2. Sent om sider är jag äntligen klar :-)

      Radera