torsdag 25 december 2014

Hade jag varit snäll i år?

Jo men det hade jag tydligen! Kan börja med att säga att det var en lugn och fin julafton. Solen hälsade på, det var som kallast -25 ute. Jag och hundarna tog en promenad innan jag åkte in till Luleå för att äta mat med systrarna, systersonen och mormor. Vi kikade på Kalle Anka, jag fick systersonen att bryta ihop genom att sitta och viska "Magi!" till honom varje gång han ifrågasatte något i programmet. Sen öppnade vi lite klappar.

Systersonen fick bland annat Nidstången och Grimmen av äldsta syrran, hans andra moster alltså. Så han smet iväg och började läsa direkt vilket jag blev så glad för!

Sen åkte jag hem till mina odjur, öppnade paket från pappa och familjen där, och från några vänner. Hundarna fick slita upp sina julklappar, jag gjorde lite glögg och medan de låg och tuggade på sina ben, satt jag här och bara andades och blev varm av drycken. Det lugn som infann sig just då, var det väldigt länge sedan jag kände.

Två nöjda hundar:






Här är mina fina julklappar! Från olika personer men allt kan faktiskt tillsammans användas som ett enda stort avslappningspaket, det var lite roligt tycket jag :).
En TARDIS-kakburk, en otroligt fin temugg som var fylld med choklad, världens sötaste tesil, en tesort jag aldrig testat tidigare och som jag faktiskt fick som rekommendation av kassörskan på ICA. Jag nämnde det åt min styvmamma eftersom det bara finns att köpa i Umeå där de bor och hon kom ihåg det! En fin ängel att hänga i fönstret. En liten väska med ansiktsmasker och nagellack. Och så klart, två böcker!

Britt-Marie var här av Fredrik Backman, signerad till och med!
Och Magikerna av Lev Grossman som jag var nyfiken på men aldrig tagit tag i att köpa själv.

Min familj och mina vänner är underbara. Och den här julen har varit otroligt fin. Nu ska jag återgå till Britt-Marie var här och lite mer kaffe. Hoppas ni har det fint!

20 kommentarer:

  1. Vilka fina julklappar. Jag håller just nu på att läsa Britt-Marie var här och den är väldigt bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag läste ut den tidigare ikväll, kunde inte sluta läsa!

      Radera
  2. Låter som de verkligen känner dig :-) Ha en fortsatt bra jul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör det verkligen! De är underbara :)

      Radera
  3. Jasså du är lulebo, då är vi ju nästan grannar här i bloggvärlden när jag är pitebo :) Perfekta klappar verkar du ha fått!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vad kul med en till norrbottning! :)

      Radera
  4. Det låter som en mysig jul. Fina julklappar du fick.
    Då bor vi inte så långt ifrån varandra, bor ca 14 mil från Luleå

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och en till norrlänning! :) Vad kul att vi är några stycken :)

      Radera
  5. Vilka härligt klappar! Det låter som om det blev en riktigt mysig jul :)

    Vi hade också en väldigt nöjd hund med under vårt julfirande. Hon fick två grymtande grisar i julklapp och det höll henne sysselsatt under större delen av kvällen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var det verkligen :)

      Aw det är så härligt när hundarna är glada och nöjda med en leksak eller ben som håller dom sysselsatta :)

      Radera
  6. Vilka fina julklappar! :) Har också tänkt läsa Magikerna men det har inte blivit av. Hoppas den är bra! Ha en fortsatt trevlig helg :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas också den är bra nu när jag äntligen får chans att läsa den! :)

      Radera
  7. -25 låter så härligt :) vi har äntligen fått lite snö och -9, bättre än inget :) Vilka fina klappar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var riktigt skönt faktiskt, vi har inte haft så kallt tidigare under vintern så det var passande till jul :)

      Radera
  8. Vilken härlig kombo det blev! Men -25 känns sådär... Vi har runt -8 och det räcker verkligen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha jag tycker det är ganska uppfriskande med ordentlig kyla ibland, men det ska inte vara för länge :P

      Radera
  9. Svar
    1. Tack! :) Jag är jätteglad för dom :)

      Radera
  10. Vilket te? Hade ju sån tur när jag bodde i Uppsala (att samma tebutik som finns i Umeå finns i Uppis också), men med vissa undantag på tesorterna! T.ex. finns bara Maja Gräddnos, Bill & Bull och Elake Måns i Uppsala (men båda har Pelle Svanslös). Orkar inte åka upp till Ume så mycket när jag bodde i Ö-vik, men ibland så!
    (Oh my, novelliknande kommentar bara för jag snackar om te...)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha novelliknande kommentarer gillas! :) Det jag fick heter Munk :)

      Radera