fredag 18 maj 2018

Olästa böcker del 4


18 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ska försöka hinna med den i sommar! :D

      Radera
  2. Oj vad mycket bra att välja mellan : ) Modianos böcker De dunkla butikernas gata och De yttre boulevarderna rekommenderar jag lite extra förstås : )

    Go helg
    nicklas

    SvaraRadera
    Svar
    1. De ser jag verkligen fram emot att läsa! :)

      Radera
  3. Mange bøker å lese etter hvert der, så kos :) Jeg har alltid minst femten uleste bøker i bokhyllene mine selv og nå er det enda flere og jeg føler likevel at jeg trenger å kjøpe enda flere bøker snart fordi jeg aldri får nok <3 Har ellers ikke lest noen av bøkene du nevnte her, men Doctor Who-boka hørtes litt interessant ut og David Tennant er min favoritt Doctor Who også.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Böcker kan man inte ha för många av! :) Vad kul att du också gillar Doctor Who och har Tennant som din favorit :D

      Radera
  4. TBR-högen har en tendens att växa sig högre och högre ... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså det är nästan pinsamt hur stor den är! Jag behöver lång betald ledighet för att någonsin ha en chans att komma i kapp :)

      Radera
  5. Ja, 'Godnatt mister Tom' ska du absolut läsa. Det är jättebra. Min äldste lyssnade på den efter mig och han älskade den. Krakauer är också jättebra. Missa inte 'Tunn luft' av honom. 'Vindens namn' har jag också på vänt i bokhyllan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska absolut kolla upp Tunn luft också! :) Har hört mycket bra om den.

      Radera
  6. Och... 'För in de döda' är väl del 2, med Wolf Hall som 1:a. Har dem i hyllan här, på vänt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh det har du nog rätt i! Då måste jag läsa den först :)

      Radera
  7. Svar
    1. Minns inte vart jag hittade det tyvärr! Åhléns eller HM kanske :)

      Radera
  8. Jag säger som säkert Rebecka säger läs Godnatt mister Tom. Den är så bra,
    I vindens namn är i Sverige uppdelad på två delar så du har inte ens hela första boken (om du inte har del två någon annanstans). Jag har tänkt att läsa den men efter att hört att författaren tar tid på sig att skriva del tre så vet jag inte heller hur jag ska göra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har andra delen av första boken i nästa ruta! :)

      Radera
  9. Jag har bara läst två av böckerna. Den ena är Mellan rött och svart. Jag tycker mycket om den bokserien, även om delen jag alldeles nyss har läst, Äkta amerikanska jeans, var en besvikelse. Men de två första delarna var riktigt bra!

    Den andra boken jag läst är De dunkla butikerna gata. Tyvärr en riktig besvikelse. En bok som mynnar ut i intet. (Men det är förstås bara min åsikt.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måste verkligen testa Brobyggarna snart så jag vet om jag ska behålla serien eller inte! Ska bli spännande att se om jag håller med dig om De dunkla butikernas gata sen :)

      Radera