måndag 7 maj 2018

Introvert Doodles av Marueen "Marzi" Wilson



Originaltitel: Introvert Doodles
"Meet Marzi. She's an introvert who often finds herself in awkward situations. Marzi used to feel strange about her introverted tendencies. Not anymore! Now she knows that there are tons of introverts out there just like her--introverts who enjoy peace and quiet, need time alone to recharge their battery, and who prefer staying in with their pet and a good book to awkward social interactions. 
Just like Marzi, these introverts can often be found in libraries, at home watching Netflix, brainstorming excuses to miss your next party, or doodling cute cartoons. Being an introvert in an extrovert world isn't always easy, but it certainly is an adventure. In Introvert Doodles, follow Marzi through all of her most uncomfortable, charming, honest, and hilarious moments that everyone--introvert, extrovert, or somewhere in between--can relate to."
Det här är en underbart charmig liten bok som innehåller små bilder/bildserier om hur det kan vara att vara introvert i en extrovert värld! Många gånger är det ju lite överdrivet också för att göra det roligt men det är väldigt lätt att känna igen sig i mycket, i alla fall för mig! Jag är otroligt introvert och väldigt nöjd med att vara hemma med Nitro stor del av min lediga tid. Jag behöver den här tiden för mig själv ofta för min sociala energi försvinner på jobbet. Och det är så skönt när man hittar böcker som den här, som visar att det finns andra som är likadana.

Författaren har dessutom ångest, vilket jag också brottas med ibland så jag relaterar även på den punkten. Hur mycket jag känt igen mig kan man se på hur boken ser ut nu efter läsning:


Det är en perfekt presentbok tänker jag mig, om man känner någon som är introvert. Det är nog en bok jag kommer plocka upp lite då och då för att kika i och bara småfnissa åt hur bra den beskriver saker på sitt humoristiska sätt!

6 kommentarer:

  1. Lät som en bok som skulle pass mig ypperligt. Nästan alla jag känner har oerhört svårt att förstå att de inte ger mig energi oavsett hur mycket jag tycker om dem eller tycker om att umgås med dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan verkligen vara frustrerande när omgivningen inte förstår det!

      Radera
  2. Svar
    1. Det är kanske en som passar många av oss bokälskare :)

      Radera
  3. Åååå vill ha! Tack för tips :)

    SvaraRadera