onsdag 8 november 2017

What Should I Read Next Podcast och alla lästips


Jag tror att jag har nämnt tidigare någon gång att jag faktiskt inte lyssnat på någon podcast om böcker, trots att mycket i mitt liv handlar om det. Men nu på sista tiden har jag faktiskt hittat en som jag gillar! Det är What Should I Read Next och den gör inte min att-läsa-lista kortare direkt! Anne Bogel som håller i podcasten har en ny gäst i varje avsnitt. De pratar lite allmänt om läsning och böcker ett tag, sen får gästerna berätta om tre böcker de älskar, en de hatar och vad de läser just nu. Efter det ger Anne tre tips på böcker de borde plocka upp härnäst. Det är väldigt mysig lyssning faktiskt, och som sagt, den lägger bara till böcker på den redan evighetslånga listan. Här är några av alla jag har lagt på minnet:






De verkar så bra! Är det någon ni har läst eller någon ni blir sugna på att läsa? Klickar ni på bilderna kommer ni till varje boks sida på Bookdepository!

10 kommentarer:

  1. De två längst ned på listan vill jag absolut läsa, tack för tips!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du hittade några du blev nyfiken på! :)

      Radera
  2. Å det finns så många bra böcker. Läshögen verkligen växer.

    SvaraRadera
  3. Hjälp vad många avsnitt det fanns! Har inte tagit tag i att börja lyssna, men måste nog göra det snart :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja det finns att göra ett tag :D

      Radera
  4. Tack för tipset på podden!! Jag har letat sååå länge efter en podcast med böcker som tema. Lyssnar dock på "Skrivarpodden", men den har som titeln avslöjar, mer fokus på skrivandet ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod! :D Hoppas du kommer gilla den!

      Radera
  5. Behöver verkligen inte varken tips på fler poddar eller böcker jag hinner inte med att läsa, lyssna (eller se) allt jag vill, men tack för tipset! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha jag känner igen det problemet ;P

      Radera