torsdag 9 november 2017

Bright Minds Empty Souls av Jennae Cecelia


Originaltitel: Bright Minds Empty Souls
Sidor: 72 (Häftad)
"Bright Minds Empty Souls is for the hopeless romantics and those who need a friend to comfort their late night thoughts. It's a book made with love about falling in and out of love with yourself, and others."
Ännu en fin liten poesibok. Vilken tur att Instagram finns så jag kan snappa upp alla de här guldklimparna. Jennae Cecelia skriver väldigt fint och berörande i sina dikter, språket flyter lätt och går många gånger rakt in i hjärtat på mig. Det sticker ut en hel del notisflikar nu efter läsningen för att jag lätt ska kunna hitta tillbaka till favoriterna.

Boken har ingen uppdelning utan det är bara en ny text på varje sida. Inga kapitel eller ämnesindelningar. Det finns både kärleksfulla, sorgliga och hoppfulla ord att ta del av. Det som står i beskrivningen, för dem som behöver en vän som tröstar ens nattliga tankar, det tycker jag är både fint och stämmer väldigt bra.
"Cracked 
How could a pain this deep
have no blood to show for it?
I felt ripped by the seams,
and hung out to dry.
How did this pain
have no scar from the hurt?
No visible evidence to show I was broken.
With cracks so deep they were called
canyons."  - sid. 62

2 kommentarer:

  1. Jäkligt snygg framsida (insåg att jag inte vet vad man säger om böcker. Omslag framsida eller någon annat?)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Framsida funkar jättebra tror jag :D Och jag håller med, den är väldigt snygg!

      Radera