tisdag 28 november 2017

Veckans topplista - Höstens bästa


Förra veckan var det böcker vi inte gillat under 2017, men den här veckan är det mer positivt. Johanna vill veta vilka fem böcker som är höstens bästa! Jag ska säga att det var inte lätt att välja bara fem. Det var nästan plågsamt att behöva välja bort en del!


Den här vill jag stoppa i händerna på alla. Längtar otroligt mycket efter nästa del!


Så. Jäkla. Bra. Läs!


Möjligtvis hela årets snyftbok. Den knäckte mig helt och hållet och var så bra!


Riktigt bra och annorlunda bok som är utformad som en podcast i bokform. Nämnde för kollegan jag lånade den av att det nu efteråt känns som att det här är en av alla podcasts jag faktiskt lyssnat på.


Det här var boken jag var stensäker på direkt som skulle in på den här listan. Väldigt bra biografi som gjort mig peppad på att läsa Ester Blenda Nordströms egna böcker.

36 kommentarer:

  1. Jag har bara läst Världen utan dig av dessa, så jag antar att jag har bra läsning framför mig.

    SvaraRadera
  2. Har tänkt läsa nästan alla böckerna på din lista!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh då har du mycket bra framför dig!

      Radera
  3. Åh, inte läst någon utav dem men blev väldigt sugen nu!

    SvaraRadera
  4. De sju systrarna var riktigt bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Vill trycka den i händerna på alla jag kan!

      Radera
  5. Equilibrium kommer jag nog att läsa någon gång, men jag vill nog helst läsa klart Systemet först :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag längtar redan till nästa bok av henne!

      Radera
  6. Equilibrium tyckte jag också var bra!

    SvaraRadera
  7. De sju systrarna känner jag till. Ett jävla solsken köar jag för. de andra är okända för mig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Både De sju systrarna och Ett jävla solsken rekommenderar jag verkligen!

      Radera
  8. Blenda Nordström blir ett måste! Snyftisen vågar jag mig nog inte på ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja boken om Ester Blenda är otroligt läsvärd!

      Radera
  9. Inte läst någon av dessa, men förstår ju nu att jag borde ta och göra det! :)

    SvaraRadera
  10. Den översta lockar mig lite :) Världen utan dig var ju underbar! Och även den där six stories lockar lite :)

    SvaraRadera
  11. Intressant lista. De sju systrarna ligger här och väntar på att bli läst. Den verkar så bra.

    SvaraRadera
  12. Jag har ägnat tid åt så mycket annat, bland annat julklappsinslagning ;) så jag kommer bara sakta framåt i Ett jävla solsken, men den är bra! Vilken intressant person hon var, Ester Blenda Nordström. Och författaren skriver med en sådan lätthet och så målande att det är en ren njutning att läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst var hon helt otrolig! Har köpt En piga bland pigor och ska läsa den i december!

      Radera
  13. Nu blev jag nyfiken på de Sju systrarna, kanske kommer den som ljudbok

    SvaraRadera
  14. Svar
    1. Ja bra både utvändigt och invändigt :)

      Radera
  15. Vilka fina omslag!! Har ju dock inte läst någon av dem,

    SvaraRadera
  16. De sju systrarna och Ett jävla solsken är jag nyfiken på!

    SvaraRadera
  17. Ett jävla solsken kommer jag säkert läsa och kanske någon av de andra också. Jag har lånat Tredje principen av A. J. Lund (kanske var det efter tips hos dig?) så den tänker jag läsa först av henne.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du lånat Tredje principen! Hoppas du kommer tycka om den :)

      Radera
  18. Jag valde bort De sju systrarna men nu blev jag nyfiken igen, men kanske kan hålla min till del 2 kommer.

    SvaraRadera