måndag 6 november 2017

Teater: De 39 stegen

"I De 39 stegen möter vi huvudkaraktären Richard Hannay när han dras in i en hektisk jakt där världens öde står på spel. Efter ett möte med en mystisk kvinna i ett dimmigt London blir han misstänkt för ett mord han inte har begått. Poliser och hemliga agenter tar upp jakten på Hannay som flyr till Skottland där kampen för att rädda Storbritannien och världen undan ett förödande krig fortsätter. De 39 stegen är ett spännande och samtidigt komiskt äventyr med spioner, polisjakter, femme fatales, lömska skurkar med avhuggna fingrar, tågjakter och mycket mer."
Jag gjorde något så ovanligt som att gå på teater i onsdags! Det är verkligen inte varje dag, jag är ganska säker på att sist jag var på någon föreställning var i gymnasiet så det har gått en hel del år kan vi ju säga. Men nu ville en kollega gå på De 39 stegen och jag tyckte den lät bra så jag följde med!

Det kan vara en av de bästa grejerna jag har gjort i år, helt ärligt. Jäklar så roligt det var! Jag kommer inte ihåg när jag har skrattat så mycket sist. Jag fick en sådan glädjekick av det att jag hade kvar den känslan även dagen efter.

Det är fyra personer som spelar alla roller så det är snabba ryck mellan klädbyten och scenändringar. Alla fyra gör det jättebra! Extra imponerad är jag av de två som står för flest rollbyten under kvällen, de går från att vara skumma spioner till försäljare av damunderkläder på ett tåg till ett gift par i Skottland som äger ett hotell och mycket mer.

Några få gånger tappar de masken och börjar skratta själva men det gör verkligen ingenting, det får bara publiken att skratta ännu mer. Och alltså, när de här fyra människorna på scen får publiken att skratta så är det som en explosion av skratt! Helt underbart att vara en del av!

Jag fullkomligt älskade varje sekund av det och är faktiskt sugen på att gå och se den igen. Så bra var min upplevelse den kvällen!

4 kommentarer:

  1. Å teater. Undrar varför jag så sällan går. Sist var på lärarutbildningen, men innan dess gick det flera år.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick mersmak på det! Såg sedan att Tio över ett ska sättas upp till våren och jag älskade ju boken så den vill jag verkligen se :)

      Radera