torsdag 2 november 2017

Är det någon som har läst?

Jag vet att många har läst böckerna om Anne på Grönkulla av L.M. Montgomery. Jag är inte en av dem och de har aldrig riktigt lockat mig heller, även om jag vet att de är väldigt omtyckta. Däremot har jag blivit riktigt nyfiken på en trilogi av samma författare. Det är podden What Should I Read Next? som har ökat på min att-läsa-lista med ganska många böcker. Tänkte göra ett inlägg om lite andra böcker jag är nyfiken på därifrån senare.

Men nu vill jag veta om det är någon av er som har läst böckerna om Emily? Emily of New Moon, Emily Climbs och Emily's Quest? Jag tycker de låter jättebra men har inte hört så mycket om dem förutom i podden så jag är lite nyfiken! Vet ni något om dem?

   

18 kommentarer:

  1. Nej jag har inte läst men vad fina omslag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är dem! Fanns några olika men jag gillade de här bäst :)

      Radera
  2. Jag har läst dem, länge sedan nu, men jag gillade dem mycket och läste om dem flera gånger när det begav sig. Emily har mer stillsam personlighet, mer drömsk, lite mer som författaren var själv. Så de är inte lika översvallande som Anne-böckerna, även om de här också är lite av drömskt romantiska, på ett mer sagoaktigt vis än dagens romance, om man säger så. De är ju också ungdomsböcker av sin tid. Emily är mer av en "näsan-i-en-bok"-människa än Anne. Jag rekommenderar dem. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att höra! Det var precis det där, Emilys personlighet, som fick mig att bli nyfiken :) Då ska jag nog ge efter för nyfikenheten och skaffa dem :)

      Radera
    2. Håller helt med Jenny om vad hon skriver om böckerna. Jag gillade Emily mer än Anne när jag var ung och läste om henne, kände igen mig själv.
      Fina omslag håller jag med om också.

      Radera
    3. Vad kul! Nu blir jag jättesugen på att läsa dem :)

      Radera
  3. Vad spännande! Dessa böcker har jag missat helt!

    SvaraRadera
  4. Inte läst dem men omslagen var ju jättefina! :)

    SvaraRadera
  5. Jag älskade böckerna om Anne, kanske ska testa de här också. Vilka fina omslag dessutom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vore spännande att se om du gillar de här lika mycket :)

      Radera
  6. De här blev jag nyfiken på.

    SvaraRadera
  7. Känner inte igen någon av dem faktiskt :O

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har heller aldrig hört talas om dem innan jag hörde podden!

      Radera
  8. Nej, men nu fick jag också fler böcker till min TBRlista. Anne på Grönkulla har jag läst, för länge sen, och tyckte mycket om. Dags att läsa dem högt för yngsta dottern snart, tänker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att de hamnade på din TBR-lista! Listan som aldrig slutar växa :p

      Radera