tisdag 7 november 2017

Veckans topplista - Ryssland


Den här veckan är det Ryssland som gäller inne hos Johanna! Nu blir det först två som jag har läst och tyckt bra om och sen tre jag inte har läst.


Metro 2033 är första delen i en serie. Jag har läst två stycken och de är jättebra!


Anna Karenina, en tegelsten som jag tyckte mycket om.


Damen med hunden och andra noveller har jag blivit nyfiken på, vilket är lite oväntat då jag har så svårt för noveller många gånger.


Jag vet inte exakt vart Future utspelar sig men det är samma författare som skrev Metro 2033 och han är rysk så även den här boken får bli med på listan. Vill läsa! 


Ryssland var svårt hörrni så det blir lite upprepningar. Det här är en annan författare men boken utspelar sig i samma universum (och alltså i Ryssland) som Metro 2033. Den här har jag inte heller läst men vill verkligen.

14 kommentarer:

  1. Kände inte riktigt att jag hade något att bidra med idag men ibland är det ju så bara :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick kämpa en del med att få ihop den här listan bara :P

      Radera
  2. Future är jag väldigt nyfiken på.

    SvaraRadera
  3. Intressanta boktips. Anna Karenina skall läsas ganska snart. Har den i bokhyllan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var riktigt bra :) Hoppas du kommer gilla den!

      Radera
  4. Metro 2033 har jag läst, men nej det var inte min grej ;-)

    SvaraRadera
  5. Anna Karenina tyckte jag mycket om när jag läste den. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var en positiv överraskning för mig :)

      Radera
  6. Damen med hunden har ju Tjechov skrivit...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis så den får jag läsa av honom :)

      Radera