lördag 17 januari 2015

Lite motsatser på en lördag, det låter väl bra?


Lägger ut frågorna här nedanför också så klart! Så vill ni göra den är det bara att använda dom! :) Och lämna en kommentar i så fall så kikar jag in hos er och ser vad ni har svarat.

1. Den bok som funnits längst i din samling/ Den nyaste bok du köpt.
2. En billig bok/ En dyr bok.
3. En bok med en manlig huvudperson/ En bok med en kvinnlig huvudperson.
4. En bok du läste snabbt/ En bok som tog länge att läsa.
5. Ett snyggt omslag/ Ett fult omslag.
6. En svensk bok/ En utländsk bok
7. En tunn bok/ En tjock bok.
8. En skönlitterär bok/ En fakta bok.
9. En romantisk bok/ En spännande bok.
10. En bok som gjorde dig glad/ En bok som gjorde dig ledsen.

14 kommentarer:

  1. Det här var en rolig tag. Jag gillar också Dan Browns böcker, då speciellt de om Robert Langdon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de om Langdon är bäst :) De andra har jag inte alls fastnat för lika mycket

      Radera
  2. Vilken rolig tag :)

    Haha, vet du vad? Jag har suttit med Book Collector idag och fört in böcker, och en av dem var just Skuggornas hus av Betty Ren Wright. Omslaget är inte vackert, men jag vet att jag har läst den flera gånger. Det är väl någon spökhistoria med en tavla i centrum för berättelsen, om jag minns rätt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha vad kul att du har den! :) Spökhistoria låter ju spännande så jag kanske får ta och läsa om den och se vad det är igen :)

      Radera
  3. Vilken kul och intressant video :)

    SvaraRadera
  4. Det här var en sån rolig grej att jag var tvungen att göra en egen motsatslista :)
    http://vajb.blogg.se/2015/january/motsatser-2.html

    SvaraRadera
  5. Kul tag, jag har svarat på frågorna - fast utan video. https://johannasdeckarhorna.wordpress.com/2015/01/19/motsatser-i-bokhyllan/ :)

    SvaraRadera
  6. Gjorde också en lista (: http://snowglitter.blogg.se/2015/january/motsatser-i-bokhyllan.html

    SvaraRadera