fredag 11 september 2015

Nya böcker

Jisses vad det har trillat in nya böcker den sista tiden. Två efterfrågade och en hel del överraskningar! Först ut har vi några böcker från Modernista. Alltså, deras generositet är helt otrolig. Jag kan inte tacka dem nog för alla fina, spännande och uppslukande läsupplevelser de skickat min väg under åren!



  • Röd drottning av Victoria Aveyard
  • Monstrumologen av Rick Yancey
  • Det slutna ögat av Belinda Bauer
  • Själarnas bok av James Oswald
  • Bränd himmel av Gilly Macmillan
Här var det Monstrumologen som jag efterfrågade för ett tag sedan. De andra är överraskningar men jag är så peppad på att läsa dem allihopa, det verkar vara spännande böcker!

Sen när jag skulle fota den sista boken som kommer från ett annat förlag så var det någon som ställde sig mitt framför kameran så han fick hjälpa till att visa upp den!


  • Jag tar samma som hon: Mina äventyr som kändisbantare av Rebecca Harrington
Den här efterfrågade jag också och det är Printz Publishing som varit snälla och skickat den! Tack så mycket! Jag har börjat läsa den och måste säga att hon skriver väldigt roligt, Harrington. Tom har tittat lite underligt på mig då och då när jag börjat fnissa för mig själv i mitt soffhörn. 

14 kommentarer:

  1. Ja, Modernista är fantastiska! Klart vovven skulle få vara med på bild också om han kände för det ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är de verkligen! :) Haha men eller hur, svårt att säga nej till honom!

      Radera
  2. Älskar Modernista! Sådan matte sådan vovve, bokslukare båda två. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får vara glad att han inte är en bokslukare bokstavligt talat :D

      Radera
  3. Gud va söt hunden är, Jag har läst Jag tar samma som hon, den var småkul.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han tackar så mycket för komplimangen!

      Radera
  4. Ja nu den senaste tiden har böckerna duggat tätt i brevlådan, och Modernista är väl det mest generösa förlagen av dem alla :)

    SvaraRadera
  5. Modernista vet hur man skapar ett gott rykte! De är så otroligt snälla :) Ska om några minuter börja med Röd drottning, den har jag väntat på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag är så tacksam för deras generositet :). Det ska bli spännande att se vad du tycker om Röd drottning. Här får den vänta lite för jag har några andra att beta av först.

      Radera
  6. Finns inga ord för hur underbara och generösa Modernista är.

    SvaraRadera
  7. vilken härlig hög du har fått såhär inför hösten!:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är den! Hösten är verkligen räddad :)

      Radera