tisdag 29 september 2015

Fyra nyheter till bokhyllan

Jag vet att det inte var länge sedan jag gjorde ett inlägg om nya böcker, men det har kommit fyra till sedan dess och jag vill ge dem ett inlägg innan jag läser ut och skriver om dem enskilt. Så här kommer fyra nyheter som hittat hem till mig. Två som jag frågat efter/tackat ja till och två överraskningar.


  • Bårhuset av Douglas Foley, blev jag nyfiken på efter ett mailutskick från förlaget, så jag skrev och frågade efter ett recensionsexemplar. Den här blev utläst i helgen och inlägg dyker nog upp i morgon! Kommer från Lava Förlag.
  • Det är dags att inte freaka ut av Stephanie Tromly, hade jag inte hört talas om innan ett mail från förlaget, men även här gjorde det mig nyfiken så jag skrev och frågade och den dök upp! Kommer från Opal förlag.
  • Dimensioner av Sofie Berthet, funderade jag på att efterfråga från förlaget när jag läste igenom deras höstkatalog men den eftersom jag inte vill fråga efter för många fick den stå tillbaka. Men då dök den upp i alla fall som överraskning! Kommer från Modernista
Och den fjärde boken som dök upp lite efter de andra har jag inte hunnit ta en bild på, så det får bli en lånad från internet. 


  • Ett förbud mot mord av Louise Penny, en författare jag varit nyfiken på ett tag men inte hunnit läsa något från. Men så dök den här överraskningen upp i brevlådan och nu har jag chansen att ändra på det! Även denna kommer från Modernista.
Jag vill bara säga igen, tusen tack till alla förlag som är så snälla och skickar recensionsexemplar. Det är så otroligt uppskattat att få chansen att läsa en del av alla spännande nyheter som kommer ut. Ni är underbara! 

14 kommentarer:

  1. "Dimensioner" är jag väldigt nyfiken på så ska bli kul att höra sen vad du tycker om den! :)

    SvaraRadera
  2. Jag vill med ha överraskningar, speciellt Dimensioner.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller tummarna att den dyker upp hos dig med :)

      Radera
  3. Kul med lite nytt, Louise Penny är jag också lite nyfiken på!

    SvaraRadera
  4. Dimensioner har jag också fått. Är väldigt sugen på att läsa den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas jag kan komma till den inom en snar framtid, högen med böcker att läsa är löjligt hög nu!

      Radera
  5. Modernista är bra på överraskningar .)

    SvaraRadera
  6. Modernista kan man inte hylla tillräckligt, så underbart snälla :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns inte ord för hur generösa de är :)

      Radera