tisdag 30 maj 2023

Asfaltsland av S. A. Cosby

 

Originaltitel: Blacktop Wasteland
Sidor: 286 (Inbunden)
"Beauregard »Bug« Montage är numera en hederlig mekaniker, kärleksfull make och hårt arbetande far. Och han vet att det inte finns någon framtid för den han brukade vara: den amerikanska östkustens bästa flyktchaufför.

Men när Bugs omsorgsfullt uppbyggda nya liv börjar gå i spillror dras han obönhörligt tillbaka. När en tidigare partner hör av sig om en juvelstöld drivs han till att än en gång sätta sig i förarsätet.
Hemsökt av den man han en gång var måste Bug nu hitta ett nytt sätt att navigera i detta asfaltsland. Eller dö medan han försöker."

Ännu en riktigt bra bok av S. A. Cosby. Jag läste Razorblade Tears av honom i april och eftersom den blev en sån hit kändes det perfekt att fortsätta med en till bok ganska snabbt efter det.

Asfaltsland bjuder precis som förra boken på rå och brutal läsning. Det är action, kriminalitet och våld. I centrum står en man, Bug, som verkligen försökt hålla sig på rätt sida av lagen för sin familjs skull men det blir svårare och svårare när hans företag går sämre och räkningarna börjar läggas på hög. 

Trots att Bug gör val som jag inte kan förstå är han en karaktär jag hejar på. Jag vill att han ska lyckas lösa alla problem och hamna på rätt sida av allt. Jag gillar verkligen hur författaren skriver, det är rakt på sak, rått och utan massa krångliga omvägar. 

Av de två jag nu läst är Razorblade Tears favoriten men Asfaltsland är också fantastisk. 

4 kommentarer:

  1. tyckte om boken
    https://hannelesbibliotek.blogspot.com/

    SvaraRadera
  2. Den är nästa bok i läskön, tror jag 🙂

    SvaraRadera