måndag 15 augusti 2022

Slalomläsning

Förutom boken som visas här på sidan läser jag två andra samtidigt, båda är kompisläsningar. Det är fantastiskt roligt att läsa tillsammans med andra och kunna diskutera vad man tycker om böckerna under tiden!


The Troop av Nick Cutter läser jag med Elza. Vi läser ett visst antal kapitel varje vecka och pratar om vad vi tycker om veckans del. Så här långt känns det som hela boken kommer vara väldigt mycket splatterskräck och den har fått mig att må illa några gånger. Det känns som en bra bok att kunna prata om under läsningen!


Trick med speglar av Agatha Christie läser jag med Therese. Vi har också ett antal kapitel vi läser varje vecka som vi sedan pratar om. Christie är som alltid lättläst och jag ser fram emot att fortsätta klura på det här mysteriet. 

5 kommentarer:

  1. Jag lyckas aldrig lista ut vem mördaren är.

    SvaraRadera
  2. Måste vara skönt att få byta om lite med en Christie bok. (Tänker på The Troop 😅) både böckerna är ju perfekta som kompisläsningar! 😄

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha japp! Jag har blivit varnad nu av Elza att skippa kapitel 27 helt 😂

      Radera
    2. Ett mycket gott råd tycker jag! 😂😄

      Radera