tisdag 16 augusti 2022

Tisdagstrion - Bäst (hittills) under sommaren

 

Tisdagstrion hos Ugglan & Boken är äntligen tillbaka efter ett sommaruppehåll! Och vi börjar med att prata om böckerna som varit bäst hittills under sommaren. Jag har läst många bra böcker så det var väldigt svårt att välja vilka tre som skulle få vara med här. 


Dit du går, följer jag av Linda Nordquist är en fantastisk och hjärtskärande debut där man får följa två kvinnor under två olika tidslinjer som hör ihop med varandra. Jag läste den i början av sommaren och tänker fortfarande på den.


Europa Pandemus av Peter Westberg är en grymt spännande dystopi där människor smittas av ett virus som gör dem aggressiva och mordiska. Det är knappt man hinner andas under läsningen för det händer så mycket. 


Winterdance - The Fine Madness of Running the Iditarod av Gary Paulsen är en väldigt intressant bok om författarens väg till att delta i en av världens tuffaste slädshundstävlingar. Den är dessutom oväntat rolig!

17 kommentarer:

  1. Jag har inte läst någon av dem, men jag blir ju så klart lite nyfiken på Europa Pandemus. Undrar lite om de som smittas och blir aggressiva och mordiska... blir de som zombies 🤔😬

    SvaraRadera
  2. Jag skulle gissa att titeln "Dit du går, följer jag" är hämtad från Bibeln. I Ruts bok säger Rut till Noomi: "Tvinga mig inte att överge dig och vända tillbaka. Dit du går, går också jag, och där du stannar, stannar jag. Ditt folk är mitt folk, och din Gud är min Gud."

    SvaraRadera
  3. Europa pandemus ska jag helt klart läsa den verkar så spännande! :)

    SvaraRadera
  4. Dit du går, följer jag finns med även bland mina tre. En helt fantastisk bok. Tack för övriga tips.

    SvaraRadera
  5. Vad härligt när man hittar såna där böcker som är så bra att man går och tänker på dem efteråt!

    SvaraRadera
  6. din första bok har jag tänkt läsa. boken om slädhundstävling låter också lockande

    SvaraRadera
  7. Dit du går följer jag blir jag nyfiken på.

    SvaraRadera
  8. Dit du går följer jag vill jag verkligen läsa nu!

    SvaraRadera
  9. Jag har inte läst dina tyvärr men det kanske kommer

    SvaraRadera
  10. Kul att du gillade Winterdance! Dit du går finns på läslistan. Den mittersta ska jag nog hoppa över, ha ha!

    SvaraRadera
  11. Dit du går följer jag vill jag läsa och Winterdance - The Fine Madness of Running the Iditarod med.

    SvaraRadera
  12. Dit du går, följer jag tror jag är en bok för mig. Tack för tipset!

    SvaraRadera
  13. Jag är definitivt nyfiken på dessa böcker.

    SvaraRadera
  14. Dit du går följer jag blev jag nyfiken på.

    SvaraRadera
  15. Europa Pandemus är jag nyfiken på, alltid bra att bli påmind. Tack för övriga tips också!

    SvaraRadera
  16. Å vilka intressanta tips. TACK!

    SvaraRadera