tisdag 9 augusti 2022

Nya böcker

 Fyra böcker har flyttat hem till mig de senaste veckorna. Två stycken har jag fått från Jennifer på Jenlovebooks och två har jag köpt. 3 av de här 4 är faktiskt böcker för unga vuxna, vilket är lite ovanligt för mig. Vi börjar med de två jag fått!


Blackout är en novellsamling med flera olika författare. Jennifer hade två exemplar, ett på engelska och ett på svenska så jag fick ta över det svenska. Jag har för mig att hon verkligen tyckte om den här boken, ska bli spännande att plocka upp den!


Förvildade av Rory Power har jag varit nyfiken på väldigt länge. Jag vet inte jättemycket om den förutom att den utspelar sig på en internatskola som satts i karantän på grund av någon sjukdom som gör att vissa dör och vissa förvildas.

De två jag har köpt är:


I Kissed Shara Wheeler av Casey McQuiston, författaren till Rött, vitt och kungligt blått och One Last Stop. Eftersom jag gillade de två tidigare böcker kunde jag inte låta bli att köpa den här.


Rosenträdgården av Tracy Rees, författaren som skrev Amy Snow som jag har läst och tyckt jättemycket om. Samma här, jag kunde låta bli eftersom jag verkligen gillade förra boken.

4 kommentarer:

  1. Känner inte till böckerna, blev
    en smula extra nyfiken på novellsamlingen. Tack för
    boktipsen 😀

    Allt gott
    Nicklas

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns så många spännande böcker att hitta 😃

      Radera
  2. Åh så många spännande böcker! 😍 Förvildade blev jag jättenyfiken på! Rosenträdgården ser mysig ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förvildade låter väldigt spännande så hoppas den lever upp till det 😄

      Radera