tisdag 8 februari 2022

Tisdagstrion - A, B, C (en boktitel eller författare på varje bokstav)

 

Veckans trio från Ugglan & Boken ska innehålla en författare eller titel för varje bokstav, a, b och c. Det löste sig lätt när jag slängde en blick på bokhyllan! Jag kör på författarnas efternamn.


Natriumklorid av Jussi Adler-Olsen släpps i mars och är den nionde delen i serien om Avdelning Q. Jag måste läsa ikapp så jag kan skaffa den här!


Min mormor hälsar och säger förlåt av Fredrik Backman. Nej jag tänker inte överraska någon och välja en annan författare än Backman. Läser just nu om Min mormor hälsar och säger förlåt och älskar det.


Och så var de bara en av Agatha Christie. Min favorit av alla Christie-böcker jag läst!

37 kommentarer:

  1. ABC, egentligen bara den sista jag läst, eller sett filmatisering

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror inte jag sett filmatisering av den faktiskt, men det hade varit kul! :)

      Radera
  2. Ska kolla i min bokhylla om jag kan ha några författare på dessa bokstäver, så kanske jag också kan vara med :D

    SvaraRadera
  3. Den jag har läst är Agatha Christie men inte just den boken tack för tips

    SvaraRadera
  4. Är riktigt peppad på Adler-Olsens nästa bok om avdelning Q.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag också fast jag inte är ikapp än :D

      Radera
  5. Min mormor hälsar och säger förlåt är en bra bok. skulle vilja läsa Agata Christie - tack för tipset!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med om Min mormor hälsar och säger förlåt :)

      Radera
  6. den enda jag läst r Christie. Adler - Olsen känner jag så klart till och Backman också

    SvaraRadera
  7. Förstår dig verkligen vad gäller Backman.

    SvaraRadera
  8. Den boken av Agatha Christie har jag läst. En finurlig deckare. De andra har jag inte läst, bara en annandeckare av Adler Olsen.

    SvaraRadera
  9. Har läst Min mormor hälsar och säger förlåt och Och så var de bara en.

    SvaraRadera
  10. Christies har jag nog läst, men det var väldigt länge sedan. Kanske, kanske får jag äntligen till det med Backman i år.

    SvaraRadera
  11. Christies bok har jag läst på engelska. Backmans böcker är både ock för mig. Inte alltid bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har aldrig hittills blivit besviken på hans böcker :)

      Radera
  12. Jag har läst böcker av alla författare i din trio.

    SvaraRadera
  13. Christie! Håller med, "Och så var de bara en" är en av de mest minnesvärda.

    SvaraRadera
  14. Jag har läst böcker av alla tre författarna. Av Backman och Christie har jag läst de två, av Adler Olsen en annan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att det blev triss i författare :D

      Radera
  15. Svar
    1. Jag har nog aldrig nämnt det tidigare men jo litegrann ;)

      Radera
  16. De två som redan är släppta har jag läst och den som inte är släppt än ska jag läsa 🙂 Underligt nog så är jag i fas i den serien.

    SvaraRadera
  17. Har inte läst Adler Olsen, men de andra. Christie är trevlig läsning!

    SvaraRadera
  18. Jag har bara läst Backmans bok, men annat av Christie. Jag arbetar mig inte aktivt genom hennes produktion, men tycker alltid det är kul att läsa henne.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är samma här, läser någon då och då :)

      Radera
  19. Backmans och Christies bok har jag läst. Bra båda.

    SvaraRadera