onsdag 9 februari 2022

Boktips från rean!

Jag tänkte tipsa om några böcker från bokrean idag! Det är väl något de flesta boknördar ser fram emot :). Det är lite blandat från Bokus och Akademibokhandeln, klickar man på bilden kommer man direkt till boken!


Hundkul! av Jeanne Bergenstav är en bok med trickträning för lite yngre hundägare, den står på åldersgruppen 9-12 på Bokus. Jag har den själv och tyckte den är riktigt bra och lätt att förstå.


Konferensen av Mats Strandberg. En riktigt spännande slasherskräckis i bokformat! Den höll på att knäcka mina nerver och gav mig mardrömmar, det är ett bra betyg!


Vuxenpoäng är en myt av Sarah Andersen är en rolig och charmig bok med Andersens seriestrippar som tar upp allt möjligt från livet!


Amari och nattbröderna av B. B. Alston är ett spännande äventyr fyllt av magi och en huvudkaraktär som verkligen är lätt att tycka om! Den räknas in till läsåldern 9-12 men jag är säker på att även mycket äldre läsare kan uppskatta den.


Svindlande höjder av Emily Bronte. En av mina favoritklassiker i en riktigt snygg utgåva! Och jag säger det igen, den är INTE romantisk!

8 kommentarer:

  1. Jätte spännande boktips. Hundliv har jag också, men de andra har jag inte läst.

    SvaraRadera
  2. KOnferensen och Svindlande höjder är två riktigt bra böcker, enligt min mening. (Men de finns redan här i mina hyllor, förstås.)

    SvaraRadera
  3. Tack för jättefina tips! :D Amari är jag jättenyfiken på. Hoppas jag lyckas få tag i den. :p Såg också att du läser The Sun Down Motel, ska bli spännande att läsa vad du tycker sen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller tummarna för att du får tag på den! :D

      Radera
  4. Det är väl pocketversionen av Svindlande höjder som är så snygg.

    SvaraRadera