tisdag 29 juni 2021

Tisdagstrion - Skolämne i titeln

 

Den här veckan har Ugglan & Boken verkligen hittat ett klurigt ämne. Jag har fått tänka så det knakar för att komma på tre böcker som kan funka.


Fördjupade studier i katastroffysik av Marisha Pessl. En bok jag verkligen vill läsa! Jag har läst annat från författaren som jag verkligen gillat.


Historieläraren av Matt Haig tyckte jag om! Och den har ju en klockren titel för skoltemat. 


A History of What Comes Next av Sylvain Neuvel är en bok jag är nyfiken på och gärna skulle läsa. Jag har lyssnat på författarens böcker i Themis Files-trilogin och gillat dem! 

26 kommentarer:

  1. Bra passande titlar, Marisha Pessl blir jag nyfiken på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hennes bok vill jag verkligen läsa! :)

      Radera
  2. Jag tror att jag eventuellt kan ha Marisha Pessls bok i hyllan någonstans, men jag har inte läst den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har den tyvärr inte men vill skaffa någon gång :)

      Radera
  3. Kul att du har med ämnet fysik. Jag måste kolla om jag har historieläraren i min läslista.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Historieläraren är bra! Annorlunda :)

      Radera
  4. Så Sylvain Neuvel har skrivit fler böcker? Jag har än så länge bara läst den första i Themisfilerna, men de andra två står i hyllan 🙂 Och jag är nog ganska säker på att jag vill läsa ännu mer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tydligen! :D Jag har sett den här på booktube lite då och då.

      Radera
  5. Snyggt hopsamlad trio på ett klurigt tema!

    SvaraRadera
  6. Historieläraren blir jag sugen på.

    SvaraRadera
  7. Marisha Pessls bok vill jag gärna läsa!
    Tack för spännande tips!

    Allt gott
    nicklas

    SvaraRadera
  8. Det hjälpte inte att jag tänkte blev inte bättre ändå

    SvaraRadera
  9. Ah, vad snyggt! Jag begriper inte hur jag så totalt kunde glömma bort historia. Det är ju ändå hyfsat vanligt i titlar. Jag lyckades verkligen inget vidare denna vecka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var nog det svåraste ämnet hittills!

      Radera
  10. Pessls bok började jag på en gång i tiden men den funkade inte alls för mig. Har läst annat av Matt Haig. Tack för tips!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad tråkigt att den inte funkade! Matt Haig är verkligen bra :)

      Radera
  11. har inte läst någon av dina. både Pessl och Haig har jag funderat på. även Pessls Nattfilm. men Sylvain Neuvel har jag aldrig hört talas om

    SvaraRadera
  12. Har läst annat av både Haig och Pessl men inte de här. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  13. Vi hade ju hittat två som var samma :-) Blev väldigt nöjd när jag kom på fysik-boken.

    SvaraRadera