tisdag 15 oktober 2019

Tisdagstrion - Bäst just nu


Den här veckan hoppar jag på tisdagstrion hos Ugglan & Boken igen! Temat är bäst just nu, jag tänkte tolka det som tre av de bästa böckerna jag har läst i september och fram till idag. 


Tobias Söderlunds bok Prästgårdens hemlighet är en härlig spökhistoria för åldern 9-12 år som passar även för vuxna! Riktigt bra! 


Frida Skybäcks nyaste bok är en feelgood med en dos svärta, precis som jag gillar dem. 


Made You Up var en så speciell läsupplevelse så den får absolut en plats på den här listan. 

38 kommentarer:

  1. Skybäcks bok blev jag lite nyfiken på!

    SvaraRadera
  2. Det börjar bli helt rätt tid för spökhistorier nu. Tack för tipsen.

    SvaraRadera
  3. Skybäcks är bra, Prästgårdens hemlighet är kanske precis lagom för mig :)

    SvaraRadera
  4. Jag håller med dig om att Prästgårdens hemlighet var otroligt bra. Ser fram emot uppföljaren i vår! :)

    SvaraRadera
  5. här känner jag endast igen Frida Skybäck

    SvaraRadera
  6. Varje gång jag ser Made you up minns jag hur mycket jag gillade den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att ha såna fina minnen från böcker :)

      Radera
  7. Nya böcker för mig, tack för tips! Blir en smula
    extra nyfiken på Made you up även om jag inte har
    en blekaste aning om vem Francesca Zappia är, kanske
    borde jag skämmas :-)

    hälsar
    nicklas

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha nej då! :) Men den är värd att kolla upp :)

      Radera
  8. Skybäcks bok har jag tänkt läsa, men jag har inte läst hennes förra än.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då har du bra läsning framför dig :)

      Radera
  9. Prästgårdens hemlighet låter ju härligt ryslig! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror du skulle gilla den väldigt mycket! :)

      Radera
  10. Jag ska väl ta och testa den där bokcirkeln någon gång, även om jag brukar ha svårt för feelgood. Made You Up blir jag också lite nyfiken på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men den är inte jättefluffig och regnbågsaktig! Det finns mörker i den också :).

      Radera
  11. Första boken låter spännande!

    SvaraRadera
  12. Skybäcks bok är jag nyfiken på.

    SvaraRadera
  13. Tack för tipsen. Skybäcks bok har jag precis beställt.

    SvaraRadera
  14. Tack för tipsen! Skybäcks bok har jag läst.

    SvaraRadera
  15. Prästgårdens hemlighet låter mysrysig!

    SvaraRadera
  16. Tack för tipsen, Prästgården och Skybäck har jag redan på läsalistan. Zappia är däremot ny för mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du kommer tycka om Prästgården och Bokcirkeln! :)

      Radera
  17. Omslaget till Made you up ser underbart ut.

    SvaraRadera
  18. Prästgårdens hemlighet såg ju så där härligt läskig och lockande ut... då är det ju trevligt att den passar vuxna också. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den är perfekt speciellt nu för årstiden :D

      Radera